تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3723771
شناسه : 3723771
تاریخ :
مختل شدن کسب و کارها با تداوم اختلال سایبری جهانی! اقتصاد ایران: تداوم قطعی شبکه و اختلال سایبری سراسری، به لغو پروازهای بسیاری از کشورها، قطع سیستم بانکی و مختل شدن کسب و کارها منجر شده است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران به نقل از رویترز، در پی اختلال سایبری و قطعی شبکه ناشی از آنچه بروز مشکل در سیستم‌های عامل مایکروسافت اعلام شده است، بسیاری از پروازها در سراسر جهان لغو شد و سامانه‌های بانکی و فعالیت کسب‌وکارها متوقف شده؛ همچنین سیستم درمان در بسیاری از کشورها تحت‌تاثیر قرار گرفته است.

«امریکن ایرلانیز»، «دلتا ایرلاینز»، «یونایتد ایرلاینز» و «الیجنت ایر» با اشاره به مشکلات ارتباطی، پروازهای خود را لغو کرده‌اند.

شرکت هواپیمایی یونایتد ایرلاینز در بیانیه‌ای نوشت: قطعی نرم‌افزاری متعلق به یک شرکت پیمانکاری سیستم‌های رایانه‌ای سراسر جهان را تحت تاثیر قرار داده است. همچنان که در تلاش برای راه‌اندازی دوباره سیستم‌ها هستیم، تمام هواپیماها را در فرودگاه مبدا متوقف کرده‌ایم. پروازهایی که هم‌اکنون در حال پرواز هستند، همچنان به سمت مقصد حرکت می‌کنند.

دولت استرالیا اعلام کرده است که قطعی شبکه در خدمات رسانه‌ای، بانکی و شرکت‌های مخابراتی این کشور به مشکلی فنی در شرکت امنیت سایبری «کروداسترایک» مرتبط است.

براساس هشداری که این شرکت برای کاربرانش صادر کرده و به رویت رویترز رسیده است، نرم افزار «فالکون سنسور» این شرکت به از کار افتادن «ویندوزهای مایکروسافت» منجر شده که متعاقباً به نمایش صفحه اخطار آبی انجامیده است.

تداوم اختلال سایبری جهانی/ از کارت پرواز دستی تا لغو عمل جراحی‌!

با این حال، دفتر هماهنگ‌کننده امنیت سایبری ملی استرالیا مدعی شده است که این اطلاعاتی وجود ندارد که نشان دهد این حادثه در پی حمله یا حادثه سایبری ایجاد شده است.

صنعت مسافربری در بین صنایعی است که بیشترین خسارت را از این قطعی و اختلال سایبری متحمل شده است و فرودگاه‌های سراسر دنیا از جمله توکیو، آمستردام، برلین و چندین فرودگاه اسپانیا از بروز اختلال در سامانه‌ها و تاخیر در پروازها گزارش داده‌اند.

همچنین، شرکت‌های هوایی بین‌المللی از جمله «رایان‌ایر» که بزرگ‌ترین هواپیمایی اروپا از حیث تعداد مسافر محسوب می‌شود، درباره بروز مشکل در سیستم رزرو بلیت و سایر اختلالات مرتبط هشدار داده است.

تداوم اختلال سایبری جهانی/ از کارت پرواز دستی تا لغو عمل جراحی‌!

در انگلیس سامانه‌های نوبت‌دهی پزشکان از آنلاین به آف‌لاین تغییر کرد و پخش آنلاین شبکه «اسکای‌نیوز» که یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های خبری این کشور محسوب می‌شود نیز متوقف شده است.

بانک‌ها و سایر موسسات مالی از استرالیا تا هند و آفریقای جنوبی نیز به مشتریان خود درباره اختلال در خدمات‌شان هشدار داده‌اند. برخی کاربران فضای مجازی در هندوستان نیز تصاویری از کارت پرواز خود منتشر کرده و نوشته‌اند که نخستین «کارت پرواز دست‌نویس» خود را دریافت کرده‌اند.

تداوم اختلال سایبری جهانی/ از کارت پرواز دستی تا لغو عمل جراحی‌!

همچنین بیمارستان‌های آلمان عمل‌های جراحی غیراورژانسی را لغو کرده‌اند. تصاویر ویدئویی شبکه اسکای‌نیوز نیز نشان می‌دهد که مجریان بدون استفاده از «اتوکیو / دستگاه نمایش متن به مجری و گوینده»، در حال خواندن اخبار از روی نوشته‌های کاغذی هستند.