تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3723770
شناسه : 3723770
تاریخ :
نگاهی به چهار خودرو باکیفیت در سال ۲۰۲۳ اقتصاد ایران: جی‌دی‌پاور معتبرترین موسسه در زمینه ارزیابی کیفیت، تجربه رانندگی و اطمینان و ارزش خرید خودرو است. این موسسه معروف هر سال بهترین خودروها را در کلاس‌های متعدد معرفی می‌کند و کیفیت آن‌ها را نیز مورد بررسی و آنالیز قرار می‌دهد. تعیین کیفیت یک خودرو از سوی جی‌دی‌پاور، پس از بررسی گسترده آن در طول ۹۰ روز انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، خودروهایی که در این مطلب با آن‌ها آشنا می‌شوید، رتبه بالایی از نظر کیفیت داشتند و جایزه J.D Power۲۰۲۳ را به‌خود اختصاص داده‌اند.

ب‌ام‌و سری ۷؛ بهترین خودرو در بخش پریمیوم لاکچری

ب‌ام‌و سری ۷ در میان سدان‌های فول‌سایز لاکچری همواره به‌ارائه جدیدترین و نوآورانه‌ترین فناوری‌های روز صنعت‌خودرو معروف است. جولای سال ۲۰۲۲ میلادی، نسل هفتم این سدان فول‌سایز لاکچری باواریایی موسوم به G۷۰ با یک طراحی انقلابی و جدید از سوی ب‌ام‌و معرفی شد.

اگرچه سبک طراحی سری ۷ نسل هفتم (G۷۰) بر اساس زبان جدید طراحی ب‌ام‌و شکل گرفته بود، اما نقدهای بسیاری بر آن وارد می‌شود. موسسه جی‌دی‌پاور در یک بررسی کامل و جامع، بالاترین سطح امتیاز کیفیت را در سال ۲۰۲۳ میلادی به‌این خودرو اعطا کرد.

نگاهی به چهار خودرو باکیفیت سال ۲۰۲۳

ب‌ام‌و سری ۷ با سه خودرو دیگر یعنی مرسدس‌بنز اس-کلاس، مرسدس‌بنز EQS و ب‌ام‌و سری ۸ مقایسه شد و توانست با کسب بالاترین امتیاز در زمینه کیفیت، صدر جدول این مقایسه و بررسی قرار گیرد. این خودرو در زمینه کیفیت و قابل اطمینان بودن، امتیاز ۸۰ را از آنِ خود کرد که در این بخش، مرسدس‌بنز اس-کلاس امتیاز ۸۱ را دریافت کرد.

این خودرو در زمینه تجربه رانندگی امتیاز ۹۰ را از آنِ خود کرد که در این بخش مرسدس‌بنز اس-کلاس W۲۲۳ که در مقام دوم قرار گرفت، توانست امتیاز ۸۲ را به‌خود اختصاص دهد.

در زمینه ارزش خودرو برای فروش، سری ۷ با ۶۹ امتیاز مقام نخست و مرسدس‌بنز اس-کلاس با ۶۴ امتیاز به‌کسب مقام دوم رضایت داد. اما آن‌چه سری۷ را به‌بالاترین بخش جدول رساند، کسب امتیاز نهایی بر اساس کیفیت و قابل اطمینان بودن و تجربه رانندگی بود.

نگاهی به چهار خودرو باکیفیت سال ۲۰۲۳

این خودرو در زمینه‌های ذکرشده، به‌امتیاز ۸۰ رسید و مرسدس‌بنز اس-کلاس به‌امتیاز ۷۷ و EQS به‌امتیاز ۷۶ و سری ۸ به‌امتیاز ۷۹ دست پیدا کردند. امتیازهای بالای مرسدس‌بنز اس-کلاس در دو بخش کیفیت و قابل اطمینان بودن و تجربه رانندگی، سبب شده است این خودرو به‌مقام دوم برسد.

ب‌ام‌و سری ۷ در نسخه‌های متعدد بنزینی، دیزلی و پلاگین-هیبرید به‌بازار عرضه شده که قوی‌ترین نسخه این سدان فول‌سایز پریمیوم لاکچری نسخه M۷۶۰e xDrive است. قلب تپنده این خودرو، موتور معروف ۶ سیلندر خطی ب‌ام‌و یعنی B۵۸ سه‌لیتری تویین-پاور-توربوشارژ و یک موتور الکتریکی سنکرون مغناطیس دائم است که روی محور عقب تعبیه شده است.

حداکثر توان خروجی ترکیبی این پیشرانه ۵۶۰ اسب‌بخار و حداکثر گشتاور خروجی آن ۸۰۰ نیوتون‌متر است. این نیرو و گشتاور تولیدشده به‌وسیله گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ام-استپ‌ترونیک و با کمک سیستم xDrive به‌چهار چرخ منتقل می‌شود. ب‌ام‌و M۷۶۰e xDrive ارزشی برابر با ۱۴۵ هزار دلار دارد.

شورولت کوروت؛ بهترین خودرو در بخش پریمیوم اسپرت

کوروت از دهه ۵۰ میلادی تا به امروز همواره نماد عملکرد بالای شورولت در دنیای اسپرت بوده است. این کوپه پرافتخار به‌حدی موفق بود که در سوم فوریه سال ۲۰۲۰ میلادی نسل هشتم آن (موسوم به C۸) به جهان معرفی شد. کوروت نسل هشتم C۸ با زبان جدید طراحی شورولت همراه بود.

خطوط تند و تیز، استایل و پیکره تنومند، ماسل و بسیار هیجانی را برای این کوپه های-پرفورمنسی به‌ارمغان آورده است. آن‌چه کوروت C۸ را از نسل‌های قبلی خود متمایز می‌سازد، قرارگیری قلب تپنده آن در بخش میانی خودرو است. همین ساختار سبب شده است عملکرد این سوپراسپرت بهبود یابد.

کمپانی شورولت در زمان معرفی این کوپه محبوب، روی کیفیت آن تاکید بسیاری داشت؛ بر این اساس شورولت کوروت در رقابت با دو کوپه سوپراسپرت دیگر، یعنی پورشه ۹۱۱ (۹۹۲) و پورشه ۷۱۸ کیمن در مقام نخست جدول کیفیت جی‌دی‌پاور قرار گرفت.

نگاهی به چهار خودرو باکیفیت سال ۲۰۲۳

این خودرو در بخش کیفیت و قابل اطمینان بودن ۹۲ امتیاز، در بخش تجربه رانندگی ۹۰ امتیاز و در بخش ارزش خودرو برای فروش ۸۱ امتیاز را از آنِ خود کرد. جالب است بدانید که این خودرو امتیاز نهایی ۸۷ را به‌خود اختصاص داد؛ اما بیشتر امتیازهای شورولت کوروت پایین‌تر از پورشه ۹۱۱ (۹۹۲) قرار داشت.

پورشه با کسب ۹۱ امتیاز در زمینه کیفیت و قابل اطمینان بودن، ۹۵ امتیاز در تجربه رانندگی و ۸۳ امتیاز در بخش ارزش خودرو برای فروش، امتیاز نهایی ۸۹ را از آنِ خود کرد.

بر این اساس، این محصول پورشه باید در مقام نخست قرار می‌گرفت؛ اما کیفیت و قابلیت اطمینان بالاتر کوروت C۸ سبب شد این سوپراسپرت آمریکایی به‌کسب مقام نخست نائل آید. شورولت کوروت در نسخه استینگری، زیر استایل اسپرت و عضلانی خود، یک موتور ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری تنفس‌طبیعی را در خود جا داده است.

نگاهی به چهار خودرو باکیفیت سال ۲۰۲۳

این پیشرانه می‌تواند ۴۹۵ اسب‌بخار قدرت و ۶۳۰ نیوتون‌متر گشتاور فراهم آورد. در نسخه Z۰۶ یک موتور ۸ سیلنــــــدر وی‌شکل ۵.۵ لیتری اتمسفریک با ۶۷۰ اسب‌بخار توان و ۶۲۴ نیوتون‌متر گشتاور نصــــــب شده تا این نسخه، قوی‌ترین نسخه کوروت باشد. شورولت کوروت C۸ استینگری با قیمت پایه ۶۵ هزار و ۸۹۵ دلار به‌بازار عرضه می‌شود.

لکسوس IS؛ بهترین خودرو در بخش کامپکت پریمیوم

لکسوس با طراحی و تولید IS در بازار سدان‌های کامپکت اسپرت توانست جایگاه ویژه‌ای را تصاحب کند. نسل سوم این خودرو موسوم به XE۳۰ (که از سال ۲۰۱۳ میلادی به‌جهان معرفی شد)، به‌دلیل استفاده از زبان جدید طراحی لکسوس با استایل فوق اسپرت و دینامیکی به‌بازار عرضه شد. استفاده از خطوط تند و تیز و تناسبات عالی، سبب شده است IS نسل سوم به‌یکی از سدان‌های جذاب اسپرت بدل شود.

اواخر سال ۲۰۲۰ میلادی بود که طراحان این کمپانی خوشنام ژاپنی در صدد ایجاد تغییرات طراحی در IS برآمدند. استفاده از چراغ‌های کشیده در جلو و چراغ‌های به‌هم پیوسته در عقب، سبب شد IS به‌یکی از زیباترین سدان‌های حاضر در بازار بدل شود. از آن‌جا که همواره کیفیت ساخت محصولات تویوتا و برند لوکس آن یعنی لکسوس، زبان‌زد سایر خودروسازان بوده است، IS توانست به‌لطف کیفیت بالای ساخت، تمام رقبای سرسخت ژرمن و آمریکایی خود را پشت سر بگذارد.

نگاهی به چهار خودرو باکیفیت سال ۲۰۲۳

لکسوس IS در بخش کیفیت و قابلیت اطمینان، امتیاز ۸۸ را از آنِ خود کرد. کادیلاک CT۴ با کسب ۸۶ امتیاز در رتبه دوم، ب‌ام‌و سری ۴ با کسب ۸۵ امتیاز در مقام سوم، جنسیس G۷۰ با کسب ۸۴ امتیاز در مقام چهارم و پولستار ۲ با کسب ۶۴ امتیاز در آخرین مقام این فهرست قرار گرفتند.

در بخش تجربه رانندگی لکسوس IS با ۸۷ امتیاز در صدر جدول، کادیلاک CT۴ با ۷۷ امتیاز، ب‌ام‌و سری ۴ با ۸۲ امتیاز و جنسیس G۷۰ با ۷۹ امتیاز به‌ترتیب در جایگاه‌های دوم تا چهارم قرار گرفتند. همچنین در زمینه ارزش خودرو برای فروش، لکسوس IS با ۸۵ امتیاز در جایگاه اول، کادیلاک CT۴ با ۸۱ امتیاز در مقام دوم، ب‌ام‌و سری ۴ با ۷۷ امتیاز در مقام سوم و جنسیس G۷۰ با ۷۷ امتیاز در جایگاه چهارم قرار گرفتند.

در نهایت کادیلاک CT۴، ب‌ام‌و سری ۴، جنسیس G۷۰، ب‌ام‌و سری ۳، آئودی A۴، مرسدس‌بنز سی-کلاس و پولستار ۲ همگی در مقام‌های دوم تا آخر قرار گرفتند و تنها لکسوس IS بود که با کسب امتیاز نهایی ۸۸ توانست در جایگاه نخست قرار گیرد.

نگاهی به چهار خودرو باکیفیت سال ۲۰۲۳

لکسوس IS در قوی‌ترین نسخه خود (که با نام IS۵۰۰ F Sport Performance شناخته می‌شود) دارای یک موتور ۸ سیلندر وی‌شکل به‌حجم ۴۹۶۹ سی‌سی اتسمفریک است. این موتور ۸ سیلندر ۵ لیتری لکسوس موسوم به ۲UR-GSE است که توان ۴۷۲ اسب‌بخاری و گشتاور ۵۳۵.۵ نیوتون‌متری تولید می‌کند. این قدرت و گشتاور به‌کمک گیربکس ۸ سرعته تیپ‌ترونیک اتوماتیک به‌چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. ارزش لکسوس IS۵۰۰ F Sport performance، ۶۸ هزار و ۲۷۵ دلار است.

کادیلاک XT۶ ؛ بهترین خودرو در بخش اس‌یووی پریمیوم

برند لوکس جنرال‌موتورز یعنی کادیلاک، سال ۲۰۱۹ میلادی اس‌یووی کراس‌اوور میان‌سایز لاکچری خود را با نام XT۶ به‌جهان معرفی کرد. این خودرو که در آن زمان با استفاده از زبان جدید طراحی کادیلاک به‌تولید رسید، به‌لطف استفاده از خطوط نرم و سطوح تخت، کاراکتر اسپرت و نافذی داشت و نسبت به‌تمام هم‌کلاس‌های خود جذاب‌تر و زیباتر بود. کادیلاک XT۶ در سال ۲۰۲۰ میلادی که به‌بازار آمد و از نظر کیفیت، مورد توجه و استقبال بسیار زیادی قرار گرفت.

بر این اساس کادیلاک XT۶ در میان بلندقامتانی مانند ب‌ام‌و X۶، ب‌ام‌و X۵، پورشه کاین، مرسدس‌بنز GLE، جنسیس GV۸۰، ب‌ام‌و iX، لندروور رنج‌روور اسپرت، لینکلن اویاتور، آئودی Q۷، تسلا مدل ایکس و ولوو XC۹۰ بالاترین امتیاز کیفیت را به‌خود اختصاص داد.

نگاهی به چهار خودرو باکیفیت سال ۲۰۲۳

این خودرو در زمینه کیفیت و قابلیت اطمینان ۸۴ امتیاز کسب کرد. در این بخش، ب‌ام‌و X۶ نیز توانست همین امتیاز را کسب کند. در بخش تجربه رانندگی، کادیلاک XT۶ ۷۵ امتیاز به‌دست آورد.

ب‌ام‌و X۶ و X۵ در این بخش ۸۹ و ۸۲ امتیاز را به‌دست آوردند. اگرچه ب‌ام‌و X۶ امتیازهای بالاتری نسبت به‌کادیلاک XT۶ کسب کرد، اما در نهایت امتیاز نهایی این کراس‌اوور لوکس آمریکایی به‌عدد ۸۱ رسید.

نگاهی به چهار خودرو باکیفیت سال ۲۰۲۳

در نسخه قدرتمند دردانه لوکس کادیلاک یک موتور ۶ سیلندر با آرایش وی‌شکل به‌حجم ۳.۶ لیتری اتسمفریک وجود دارد که می‌تواند حداکثر ۳۱۰ اسب‌بخار قدرت و ۳۷۰ نیوتون‌متر گشتاور را به‌کمک گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک به‌چهار چرخ منتقل کند. قیمت کادیلاک XT۶ نسخه اسپرت‌کیکینگ که دارای موتور ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری است، برابر با ۶۱ هزار و ۴۹۰ دلار است.