تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3723604
شناسه : 3723604
تاریخ :
هشدار اوباما به حزب دموکرات درباره تداوم نامزدی بایدن در انتخابات اقتصاد ایران: همزمان با ابتلای رئیس جمهور آمریکا به کووید-۱۹، رئیس جمهور اسبق این کشور در جمع متحدان حزب دموکرات درباره نامزدی وی در انتخابات ۲۰۲۴ هشدار داده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از واشنگتن‌پست، براساس گزارش‌ها در بحبوحه ابتلای جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به کووید -۱۹ و لغو موقت برنامه‌های ستاد انتخاباتی‌اش، باراک اوباما، رئیس جمهور اسبق این کشور هشدار داده است که بایدن باید به جد، امکان تداوم نامزدی‌اش را بازنگری کند!

در حال حاضر ستاد انتخاباتی بایدن تاکید دارد که او به محض اینکه دوران نقاهت را پشت سر بگذارد، به مسیر کارزار انتخاباتی باز خواهد گشت. با این حال، گفته می‌شود که اوباما به متحدانش در حزب دموکرات درباره ادامه نامزدی بایدن هشدار داده است!

کامالا هریس، معاون بایدن در گردهمایی دیروز (پنجشنبه) حضور داشت و جی‌دی وَنس، معاون معرفی‌شده از سوی دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه را مورد انتقاد قرار داد.

در این گردهمایی، دوربین گوشی‌های هوشمند بالا بود و هریس همچنان در کانون قرار داشت و این در حالی بود که بایدن روزبه‌روز فشار بیشتری را برای کناره‌گیری احساس می‌کند.

همزمان با سخنرانی هریس به نیابت از بایدن، کاخ سفید به نقل از پزشک رئیس جمهور نامه‌ای را منتشر کرد. دکتر کوین اوکانر گفته است که بایدن علائم خفیف دارد.

اوباما اما ضمن هشدار به دموکرات‌ها گفته است که بخت بایدن برای پیروزی به طور قابل توجهی کاهش یافته است! پیش‌تر چاک شومر رهبر اکثریت دموکرات در مجلس سنا و حکیم جفریس رهبر اقلیت دموکرات کنگره آمریکا نیز در ملاقات با بایدن هشدار دادند که نامزدی او در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴، بخت پیروزی حزب دموکرات را تحت‌الشعاع قرار خواهد داد.

مایک کوییگلی، نماینده دموکرات از ایالت ایلینوی گفته است: «فکر می‌کنم محرک همه این اتفاقات این است که کمک‌های (حامیان مالی) رو به اتمام است و اعداد و ارقام نظرسنجی‌ها در مسیری اشتباه سیر می‌کند!

کوییگلی جزو نخستین نمایندگانی بود که خواستار انصراف بایدن از نامزدی انتخابات شده بود. او گفته بود که بایدن در نظرسنجی بیش از ۱۰ ایالت چرخشی عقب افتاده است. او همچنین گفته است که تا همین اواخر باور نمی‌کرده که ستاد انتخاباتی بایدن درباره نظرسنجی‌ها به او اطلاعات درست و دقیق ارائه می‌داده است!

افزایش نگرانی‌ها درباره ناتوانی بایدن در مبارزه انتخاباتی با ترامپ، در حالی است که براساس برخی گزارش‌ها، پس از ترور نافرجام ترامپ، بخت‌های او برای پیروزی در انتخابات ماه نوامبر حتی افزایش پیدا کرده است.