تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاست
لینک : econews.ir/5x3723502
شناسه : 3723502
تاریخ :
رادیو و تلویزیون در محاصره معترضان؛ تشدید اعتراضات در بنگلادش و افزایش کشته‌ها به ۳۲نفر اقتصاد ایران: در نتیجه تشدید اعتراضات ضد دولتی در بنگلادش، رادیو و تلویزیون این کشور به محاصره معترضان در آمده و دست کم ۳۲ نفر کشته شده اند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران به نقل از خبرگزاری فرانسه، اعتراضات دانشجویی در بنگلادش که در واکنش به نظام سهمیه‌بندی در این کشور آغاز شده، امروز پنجشنبه گسترده‌تر شده و در نتیجه مداخله پلیس برای سرکوب اعتراضات تاکنون دست کم ۳۲ نفر کشته شدند.

بر اساس این گزارش، یک منبع مسئول در بیمارستان اوتارا کریسنت در داکا پایتخت بنگلادش از اعزام ۷ کشته به این بیمارستان خبر داد. پیش از این ۲۵ نفر در نتیجه درگیری بین نیروهای امنیتی با معترضان کشته شده بودند.

معترضان به مقر رادیو و تلویزیون این کشور حمله کرده و آن را به محاصره خود در آورده اند. بسیاری از کارمندان این مراکز در دفاتر خود گرفتار شده اند. این موضوع را صفحه رادیو و تلویزیون بنگلادش در فیس بوک اعلام کرد.

پیش از این دولت بنگلادش اینترنت را در تمامی مناطق کشور قطع کرده بود، اما به نظر می رسد این اقدام نتونسته جلوی معترضان را بگیرد.

اعتراضات در بنگلادش از چند هفته پیش آغاز شده است. این اعتراضات به انحصار ۵۶ درصد از شغل‌های دولتی برای یک بخش خاص آغاز شده است. بر اساس این سهمیه بندی ۳۰ درصد از این شغل‌ها به افرادی می رسد که در جنگ استقلال بنگلادش از پاکستان شرکت داشته اند. ۱۰ درصد از این پست ها به مناطق کم برخوردار و ۵ درصد به ساکنان اصلی بنگلادس و ۱ درصد به افراد معلول اختصاص می‌یابد.