تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استانها
لینک : econews.ir/5x3723471
شناسه : 3723471
تاریخ :
رییس اتاق ایران عنوان کرد: مطالبات مهم بخش خصوصی از رئیس جمهور منتخب اقتصاد ایران: اردبیل- رییس اتاق ایران گفت: ساماندهی مشاغل سخت و زیان‌آور و قوانین سختی کار و مشمولان این قانون نیازمند بررسی و بازنگری است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، حسین پیرموذن عصر پنجشنبه در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اتاق بازرگانی اظهار کرد: بخش خصوصی و فعالان اقتصادی با مشارکت در انتخابات به دنبال اصلاح قوانین، تسهیل امور، بهبود فضای کسب و کار بوده و اعتماد به بخش خصوصی و نقش آفرینی در تصمیم‌گیری‌ها جز مطالبات مهم بخش خصوصی از رئیس جمهور منتخب است.

وی با بیان اینکه انتخابات به نوعی مبادله مطلوبیت میان جامعه و سیاستمداران است، افزود: بخش خصوصی، صنعت و تولید در مسیری که در انتخابات رقم خورد خواهان کاهش فشارهای اقتصادی هستند و اصلاح قوانین، تسهیل امور، بهبود فضای کسب و کار بوده و اعتماد به بخش خصوصی و نقش آفرینی در تصمیم‌گیری‌ها جز مطالبات مهم بخش خصوصی از رئیس جمهور منتخب است.

نایب رئیس اتاق ایران با تاکید بر بازنگری و تجدید نظر در برخی از قوانین تأمین اجتماعی گفت: ساماندهی مشاغل سخت و زیان‌آور و قوانین سختی کار و مشمولان این قانون نیازمند بررسی و بازنگری است و بسیاری از واحدهای تولیدی و صنایع استان گریبانگیر موانع متعددی در رابطه با قوانین تأمین اجتماعی هستند.

پیرموذن حمایت و فراهم آوردن زیر ساخت فعالیت‌های دانش‌بنیان را در اولویت دانست و ادامه داد: تأمین و تجهیز زیرساخت‌های لازم در حمایت از شرکت‌ها و مؤسسات دانش بنیان و تجاری سازی نوآوری و اختراعات جز اولویت‌های اتاق‌های بازرگانی کشور در تحقق شعار سال و جهش تولید با مشارکت مردم است و در سطح استان اردبیل نیز از هرگونه سرمایه‌گذاری و فعالیت در این خصوص حمایت می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه اردبیل در فضای کسب و کار در کشور بیان کرد: رتبه فضای کسب و کار استان نیازمند ارتقا و افزایش است و عوامل متعددی در این موضوع نقش آفرین بوده و ورود جدی و همکاری همه جانبه مدیران استانی با بخش خصوصی را می‌طلبد.

نایب رئیس اتاق ایران با تاکید بر رابطه مستقیم تک نرخی شدن ارز و حذف رانت از اقتصاد خاطرنشان کرد: اختصاص ارز یارانه‌ای برای تأمین کالاهای اساسی و دارو آثار مثبتی را در جامعه متبلور شده و در رسیدن بازار به ثبات پایدار نیز تأثیرگذار خواهد بود.