تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : توریسم و گردشگری
لینک : econews.ir/5x3723305
شناسه : 3723305
تاریخ :
خیران جامعه به معرفی آثار تاریخی کمک کنند اقتصاد ایران: سمنان- مشاور قائم‌مقام وزیر میراث فرهنگی از خیران جامعه برای معرفی آثار تاریخی کمک خواست و گفت: در این راستا دبیرخانه خیران میراث فرهنگی استان سمنان افتتاح شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، فریدون فعالی ظهر پنج شنبه در مراسم افتتاح دبیرخانه انجمن خیران میراث فرهنگی استان سمنان بابیان اینکه مشارکت در منابع صرفاً انتظار از خیران نیست، ابراز داشت: یکی از کارکردهای این دبیرخانه معرفی آثار تاریخی توسط خود مردم است.

وی بابیان اینکه دولت به تنهایی پاسخگوی برآوردن همه نیازهای موجود در میراث فرهنگی نیست، افزود: می‌طلبد تا خارج از این جریان علاقه مندان حضور یافته و به میراث فرهنگی کمک کنند.

مشاور قائم‌مقام وزیر میراث فرهنگی بابیان اینکه خیران بازوهای اجرایی مدیران در سازمان‌های دولتی هستند، ابراز داشت: نیکوکاران در واقع ضمن مشارکت در منابع مالی به ایجاد موزه‌ها، نگهداری از میراث فرهنگی ناملموس و اموال منقول و احیای محوطه‌ها، بناها و بافت‌های تاریخی کمک خواهند کرد.

فعالی بابیان اینکه می‌کوشیم تا مشارکت خیران در داخل و خارج کشور جلب شود، تصریح کرد: در این خصوص ایجاد بانک اطلاعاتی و آماری از آثار در خطر و نیازمند پاسداری فوری کاری که باید توسط انجمن خیران میراث فرهنگی انجام شود.

وی بابیان اینکه این انجمن باید تجربیات فنی و مشاوره‌های تخصصی را از افراد و گروه‌های مختلف جامعه جذب کند، افزود: حراست و نگهداری از میراث فرهنگی یک وظیفه عمومی که باید توسط این انجمن به یک فرهنگ تبدیل شود.