تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد
لینک : econews.ir/5x3722839
شناسه : 3722839
تاریخ :
دکتر پزشکیان درگفتگوی تلفنی با امیر قطر: ارتقای روابط با قطر را با جدیت دنبال می‌کنم اقتصاد ایران: رییس‌جمهور منتخب دی تماس تلفنی تماس تلفنی امیر قطر گفت: مسیر ارتقای سطح روابط با قطر را با جدیت دنبال خواهم کرد.
به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر روز جاری در تماس تلفنی با رئیس جمهور منتخب، ضمن تبریک به پزشکیان و آرزوی موفقیت برای وی، تصریح کرد: روابط ایران و قطر تاریخی، مستحکم و همواره رو به جلو بوده و امیدوارم با همکاری یکدیگر بتوانیم مسیر رو به پیشرفت همکاری‌های فیمابین را تداوم و تسریع بخشیم. 

امیر قطر با استقبال از دیدگاه‌های رئیس جمهور منتخب افزود: دیدگاه‌های منتشره جنابعالی حامل پیام محبت و صلح برای تمام کشورهای منطقه است و امیدوارم با تعمیق همکاری‌ها با یکدیگر گام‌های موثری در مسیر حل مسائل منطقه و جهان به خصوص کمک به مردم مظلوم فلسطین برداریم.  

مسعود پزشکیان نیز در این گفتگوی تلفنی ضمن تشکر از پیام تبریک و تماس تلفنی امیر قطر، بر عزم دولت خود برای توسعه روابط با این کشور تاکید و افزود: همکاری‌های بین ایران و قطر منافع متقابل فراوانی برای دو طرف دارد و با جدیت مسیر ارتقای سطح این روابط را دنبال خواهم کرد.

رئیس جمهور منتخب با اشاره به  دیدگاه‌های مشترک و مواضع نزدیک دو کشور افزود: هر دو معتقدیم که مذاکره و مسئولیت‌پذیری تنها روش موفق برای گسترش همکاری‌ها در راستای تقویت ثبات و پیشرفت منطقه‌ای است.  

پزشکیان همچنین از مواضع خردمندانه و اصولی دولت قطر در حمایت از حقوق ملت مظلوم فلسطین قدردانی نمود.