تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3722470
شناسه : 3722470
تاریخ :
تغییردقیقه۹۰ضوابط تجاری واردات موبایل+جزئیات اقتصاد ایران: با توجه به آخرین فهرست تعرفه های مجاز برای ثبت سفارش به نظر می‌رسد که کد تعرفه تلفن همراه از فهرست ثبت سفارش مجاز بازرگانی حذف شده و در بخش تعرفه واحدهای تولیدی قرار گرفته است.
به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، با توجه به فهرست جدید تعرفه های مجاز برای ثبت سفارش واحدهای تولیدی می‌توان گفت که احتمالاً کد تعرفه موبایل از فهرست ثبت سفارش مجاز بازرگانی حذف شده است.

با توجه به این اطلاعیه جدید سامانه جامع تجارت، این احتمال وجود دارد که امکان ثبت سفارش تلفن‌های همراه با محدودیت‌هایی مواجه شده باشد. در حقیقت به این دلیل که کد تعرفه جزو موارد مجاز بازرگانی شناخته نشده است، و طبق جدول فهرست مجاز ثبت سفارش واردات موبایل کامل از طریق واحدهای تولیدی انجام میشود.

با توجه به جدول زیر وزارت صمت بایستی در خصوص جزئیات تغییر کانال ثبت سفارش از شرکتهای بازرگانی به مجموعه های تولیدی شفاف سازی کند.

هرچند پیگیری از منابع اگاه نشان میدهد که احتمال اصلاح این فهرست در هفته آتی وجود دارد. پیشتر نیز سابقه اصلاح پیاپی فهرست کالاهای بازرگانی مجاز به ثبت سفارش حاشیه برانگیز شده بود.

واردات , بازار تلفن همراه ,

به گزارش تسنیم، پیگیری‌ها  نشان می‌دهد که تاکنون هیچ ثبت سفارشی در سال 1403 به مرحله تخصیص ارز نرسیده است.

لازم به ذکر است، تلفن همراه هوشمند با کد تعرفه 85171390 در قسمت تعرفه‌های مجاز ثبت سفارش واحدهای تولیدی دیده می‌شود در حالی که تا پیش از این کد تعرفه آن در بخش بازرگانی وجود داشت.

در قسمت تولیدی 4655 کد تعرفه در قسمت بازرگانی 3754 کد تعرفه مجاز برای ثبت سفارش اعلام شده‌اند.

فهرست تعرفه های مجاز برای ثبت سفارش واحدهای تولیدی در اینجا قابل مشاهده است.