تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3721974
شناسه : 3721974
تاریخ :
تیم کشتی فرنگی نونهالان ایران قهرمان آسیا شد اقتصاد ایران: تیم کشتی فرنگی نونهالان ایران با کسب ۳ مدال طلا، ۲ مدال نقره و ۲ مدال برنز به عنوان قهرمانی آسیا در کشور تایلند دست یافت.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،  رقابت‌های کشتی فرنگی نونهالان قهرمانی آسیا امروز سه شنبه ۲۶ تیرماه در شهر سیراچا کشور تایلند برگزار شد و در پایان تیم ایران توسط امیر کاظمی در وزن ۴۸ کیلوگرم، مهدی غلامیان در وزن ۶۲ کیلوگرم، اسماعیل نبوی در وزن ۶۸ کیلوگرم به مدال طلا، ابوالفضل ظهیری در وزن ۵۷ کیلوگرم، امیرحسین بختیارنژاد در وزن ۸۵ کیلوگرم به مدال نقره، بنیامین رستگار در وزن ۴۴ کیلوگرم و امیرحسین علوانی در وزن ۷۵ کیلوگرم به مدال برنز دست یافت.

در رده بندی تیمی ایران با ۱۷۰ امتیاز بعنوان قهرمانی دست یافت و تیم‌های ازبکستان با ۱۶۹ امتیاز، قزاقستان با ۱۵۴ امتیاز، هند با ۱۳۷ امتیاز و قرقیزستان با ۱۲۶ امتیاز در جایگاه‌های دوم تا پنجم قرار گرفتند.

نتایج نمایندگان کشورمان در این رقابت‌ها به شرح زیر است:

در پایان مسابقات مقدماتی امیر کاظمی در وزن ۴۸ کیلوگرم، ابوالفضل ظهیری در وزن ۵۷ کیلوگرم، مهدی غلامیان در وزن ۶۲ کیلوگرم و اسماعیل نبوی در وزن ۶۸ کیلوگرم به دیدار فینال راه یافتند. محمدامین آذرپیرا در وزن ۴۱ کیلوگرم، بنیامین رستگار در وزن ۴۴ کیلوگرم و امیرحسین علوانی در وزن ۷۵ کیلوگرم راهی دیدار رده بندی شدند. محمد پورابراهیمی در وزن ۳۸ کیلوگرم و امیرعلی مجازی در وزن ۵۲ کیلوگرم نیز از دور رقابت‌ها کنار رفتند.

نتایج نمایندگان کشورمان به شرح زیر است:

در وزن ۳۸ کیلوگرم که مسابقات با حضور ۶ نفر، به صورت دوره‌ای در دو گروه برگزار شد، محمد پورابراهیمی در مبارزه نخست با نتیجه ۴ بر صفر مغلوب آندوب کومار از هند شد. وی در دور بعد مقابل شاه نظربک شونظراف از ازبکستان با نتیجه ۸ بر صفر شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت و ششم شد.

در وزن ۴۱ کیلوگرم که مسابقات با حضور ۶ نفر، به صورت دوره‌ای در دو گروه برگزار شد، محمدامین آذرپیرا در دور اول با نتیجه ۸ بر ۳ مقابل آسیلبک کریم اف از ازبکستان مغلوب شد. وی در دور دوم با نتیجه ۴ بر ۱ بایل شوکوروف از قرقیزستان را از پیش رو برداشت و بعنوان نفر دوم این گروه به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۹ بر صفر مغلوب کانیشبک ژانگاژول از قزاقستان شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار با نتیجه ۴ بر ۲ مغلوب بایل شوکوروف از قرقیزستان شد و در جایگاه چهارم ایستاد.

در وزن ۴۴ کیلوگرم: که رقابت‌ها با حضور ۷ نفر، به صورت دوره‌ای در دو گروه برگزار شد، بنیامین رستگار در دور نخست با نتیجه ۹ بر صفر مقابل کی ژنگ ژو از چین تایپه به پیروزی رسید. وی در دور دوم با نتیجه ۵ بر ۳ مغلوب عبدالعزیز مومینوف از قرقیزستان شد و بعنوان نفر دوم این گروه به مرحله نیمه نهایی صعود کرد. وی در این مرحله با نتیجه ۸ بر صفر مقابل سمندر مادامینوف از ازبکستان شکست خورد و به دیدار رده بندی رفت. رستگار در این دیدار با نتیجه ۹ بر صفر وینای یاداو از هند را از پیش رو برداشت و به مدال برنز دست یافت.

در وزن ۴۸ کیلوگرم که مسابقات با حضور ۶ نفر، به صورت دوره‌ای در دو گروه برگزار شد، امیر کاظمی در دور اول با نتیجه ۳ بر صفر رامیل بردیکولوف از قرقیزستان را شکست داد. وی در دور دوم با نتیجه ۱۱ بر ۳ مقابل ترانای سریکوان از تایلند به برتری دست یافت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. کاظمی در این مرحله با نتیجه ۴ بر صفر از سد سرداربک شوزودوف از ازبکستان گذشت و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار با نتیجه ۸ بر ۷ از سد دهانراج جامنیک از هند گذشت و به مدال طلا دست یافت.

در وزن ۵۲ کیلوگرم امیرعلی مجازی در دور اول با نتیجه ۹ بر صفر مقابل صدرالدین تولکینبویف از ازبکستان مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در مرحله نیمه نهایی، مجازی از دور رقابت‌ها کنار رفت و نهم شد.

در وزن ۵۷ کیلوگرم که رقابت‌ها با حضور ۷ نفر، به صورت دوره‌ای در دو گروه برگزار شد، ابوالفضل ظهیری در دور نخست با نتیجه ۸ بر صفر و ضربه فنی تاناکریت یانتافان از تایلند را شکست داد. وی در دور دوم با نتیجه ۷ بر ۳ از سد موعلی پاتهان از هند گذشت. ظهیری در دور سوم با نتیجه ۱ بر ۱ از سد سردار گایپنظروف از ازبکستان گذشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۷ بر ۴ از سد میراس ماخامبت از قزاقستان گذشت و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار با نتیجه ۷ بر ۴ مغلوب امیرجان اوبیدوف از تاجیکستان شد و یه مدال نقره رسید.

در ۶۲ کیلوگرم مهدی غلامیان در دور اول با نتیجه ۱۰ بر صفر نبیل شیلبایه از اردن را مغلوب کرد. وی در دور دوم و در مرحله نیمه نهایی با نتیجه ۹ بر ۲ شوهیجهان بوبویف از تاجیکستان را از پیش رو برداشت و به دیدار فینال راه یافت. غلامیان در دیدار پایانی با نتیجه ۵ بر ۲ مقابل عزیز حسن اف از ازبکستان پیروز شد و به مدال طلا دست یافت.

۶۸ کیلوگرم که مسابقات با حضور ۶ نفر، به صورت دوره‌ای در دو گروه برگزار شد. سید اسماعیل نبوی در دور اول با نتیجه ۵ بر ۲ مقابل میرجلال شوکت اف از ازبکستان مغلوب شد. وی در دور دوم با نتیجه ۴ بر ۲ سومیت از هند را مغلوب کرد و بعنوان نفر دوم گروه به مرحله نیمه نهایی صعود کرد. نبوی در این دیدار با نتیجه ۵ بر ۵ از سد ادیل نوربکوف از قرقیزستان گذشت و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار با نتیجه ۹ بر ۴ و ضربه فنی علینور تولوگالی از قزاقستان را از پیش رو برداشت و صاحب مدال طلا شد.

در وزن ۷۵ کیلوگرم که مسابقات با حضور ۶ نفر، به صورت دوره‌ای در دو گروه برگزار شد، امیرحسین علوانی در دور نخست با نتیجه ۸ بر صفر چیه تانگ چانگ از چین تایپه را از پیش رو برداشت. وی در دور بعد با نتیجه ۴ بر صفر مقابل حسن گاسانوف از قرقیزستان پیروز شد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. علوانی در این مرحله با نتیجه ۶ بر ۲ و ضربه فنی مغلوب شروز قانیجونی از تاجیکستان شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار با نتیجه ۳ بر ۱ مقابل حسن گاسانوف از قرقیزستان به پیروزی رسید و صاحب مدال برنز شد.

در وزن ۸۵ کیلوگرم که رقابت‌های آن با حضور ۵ نفر و به صورت دوره‌ای برگزار شد، امیرحسین بختیارنژاد با نتیجه ۴ بر ۲ و ضربه فنی پرانشیت اهلاوات از هند را شکست داد. وی در دور بعد با نتیجه ۵ بر صفر مغلوب علی بکنگازی از قزاقستان شد. بختیارنژاد در دور سوم با نتیجه ۸ بر ۴ و ضربه فنی سنجر استالبکوف از قرقیزستان را شکست داد. وی در آخرین مبارزه با نتیجه ۹ بر ۱ مقابل ماکسیم لگاشنف از ازبکستان شکست خورد و با توجه به کسب امتیازات بهتر به مدال نقره دست یافت.