به گزارش خبرگزاری اقتصادایران به نقل از بولتن نیوز، معاون مالی وتوسعه منابع شرکت تولیدی محصولات صوتی وتصویری سروش وابسته به صداو سیما، در تاریخ 6 تیرماه 1403 در نامه ای به آقای صدر مدیرکل روابط عمومی ایمیدرو، اعلام کرده که براساس قرارداد 6 تیرماه 1403 با موضوع خدمات رسانه ای و اطلاع رسانی برنامه ها در شبکه های رادیو تلویزیون، نسبت به پرداخت مبلغ قرارداد به میزان 8 میلیارد و 250 میلیون تومان اقدام شود.
نکته مهم دیگر این است که روابط عمومی ایمیدرو ۲ ماه است مدیر یا مدیرکل روابط عمومی ندارد و این پست به رییس دفترهیات عامل رسیده ، حالا نکته های زیادی در ریخت پاش های این روزهای آخر پیش می آید که امیدواریم نهادهای نظارتی، حراست و سازمان بازرسی به این نکات توجه کنند.
انتقاد از تبدیل روابط عمومی توانمند ایمیدرو به وضعیت منفعل و ضعیف فعلی
در خبری دیگر، بسیاری از کارشناسان رسانه ها و روابط عمومی ایمیدرو، نسبت به عملکرد سرپرست این روابط عمومی انتقاد کرده و معتقدند که روابط عمومی منفعل و ضعیف ایمیدرو خسارتهای جبران ناپذیری برای سازمان ایمیدرو دارد.
سازمان ایمیدرو به عنوان یکی از بزرگترین سازمانهای توسعه ای و نظارتی کشور در حوزه صنایع معدنی، با گذشت بیش از ۲۰ سال افتخار با داشتن مدیران روابط عمومی قوی توانسته بود شبانه روزی برای اطلاع رسانی دقیق، شفاف و سریع برای مردم کشور تلاش کند.
اما در دو ماه گذشته، با آمدن سرپرست روابط عمومی جدید هیچ کدام از تلاشهای سازمان ایمیدرو دیده نمیشود و اطلاع رسانی به شکل حرفه ای صورت نمی گیرد، این کار باعث میشود به تدریج کارشناسان روابط عمومی دلسرد شوند و با قدرت و توان قبلی کار نکنند. ثانیا مردم و فعالان صنعتی و معدنی و کسانی که باید از برنامههای سازمان ایمیدرو مطلع شوند تا بتوانند نیازهای خود را از این طریق برطرف کنند کاملا سردرگم بوده و در بیخبری به سر میبرند. در این شرایط سازمان ایمیدرو اثرگذاری خود را از دست میدهد.
استفاده از یک نیروی ناپخته به عنوان سرپرست روابط عمومی که اصول ارتباط و اطلاع رسانی را نمیداند ضربات سنگینی را به آن سازمان وارد میکند.
اشتباهات روابط عمومی و عدم ارتباط با مردم باعث میشود که یک سازمان بزرگ مانند ایمیدرو به باتلاق ووضعیت نامناسبی در افکار عمومی و فضای کسب وکار و اقتصاد و صنعت کشور سقوط کند. روابط عمومی که فاقد ایده طرح و برنامه و آمادگیهای لازم برای اطلاع رسانی در زمینه فعالیت های ایمیدرو و اعلام برنامه ها و تحولات روز است و با کارشناسان با تجربه خود همکاری نمیکند و آنها را کنار گذاشته دچار چالشها و مشکلات فراوانی میشود که به ضرر سازمان است.
عدم تعریف مشخص و مناسب از روابط عمومی یکی از مهمترین آسیبها در وضعیت امروز ایمیدرو است وقتی در یک سازمان مدیریت روابط عمومی بعد از ۲۱ سال سابقه و فعالیت حذف میشود و تبدیل به سرپرستی روابط عمومی میشود این امر باعث میشود که سرپرست روابط عمومی جدید که یک شبه آمده همکاران و کارشناسان متخصص و با تجربه خود که 21 سال سابقه فعالیت دارند را حذف کند و به دنبال آوردن افراد معتمد خود از خارج سازمان به داخل سازمان باشد که این کار باعث میشود روابط عمومی اقتدار خود را کاملا از دست بدهد.
تعداد اخبار در خرداد و تیرماه 1403 نسبت به مدت مشابه سال قبل 71 درصد کاهشی بوده، همچنین نشست خبری ریاست سازمان ایمیدرو و ... در زمان مذکور انجام نشده است که این نشان از انفعال روابط عمومی ایمیدرو دارد.
گفتنی است ؛ سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، از سنوات گذشته تاکنون همواره حیاط خلوت اشخاص ، صاحبان قدرت و رسانه های وابسته و نورچشمی و مورد سوء استفاده گروههای فرصت طلب و رانتخوار بوده و صد البته که رسانه های مستقل ، تخصصی و بیطرف همواره مورد بی مهری ، بی توجهی و حتی سوءاستفاده مدیران وقت واقع شده و مطالبات بحق و حقوق قانونی آنها تضییع و پایمال شده است. که جا دارد دولت چهاردهم که علم برقراری عدالت در کشور بدست گرفته ؛ به این ریخت و پاش ها ، رانت ها ، سوء استفاده ها و بی عدالتی های آشکار پایان داده و برای احقاق حقوق عامه در جامعه تلاش کند.