تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3719647
شناسه : 3719647
تاریخ :
«توت‌فرنگی» OpenAI در دست توسعه است؛ پروژه‌ای برای بهبود قدرت استدلال هوش مصنوعی اقتصاد ایران: OpenAI با اسم رمز «توت‌فرنگی» روی فناوری جدیدی برای افزایش قدرت استدلال هوش مصنوعی کار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، بررسی اسناد داخلی توسط رویترز، این شرکت روی پروژه‌ای کار می‌کند که هدف آن افزایش قدرت استدلال هوش مصنوعی خواهد بود. این پروژه با اسم رمز «توت‌فرنگی» قادر به ارائه‌ی قابلیت‌های استدلال پیشرفته است.

منبع رویترز ادعا می‌کند که فرایند کارکرد «توت‌فرنگی» حتی برای کارکنان داخلی OpenAI مانند یک راز حفظ شده‌؛ همچنین این منبع ادعا می‌کند که طرح در حال انجام است؛ اما مشخص نیست که چه زمانی برای عموم دردسترس قرار می‌گیرد.

تاریخ دقیق سندی که به دست منبع مقاله رسیده است مشخص نیست؛ اما به استناد آن، هدف از پروژه‌ی «توت‌فرنگی» نه‌تنها ایجاد پاسخ‌ برای پرسش‌ها، بلکه توانایی «تحقیق عمیق» به‌طور مستقل و قابل‌ اعتماد است. بیش از دوازده محقق هوش مصنوعی معتقدند که تا به‌امروز هوش‌های مصنوعی فاقد این توانایی بوده‌اند.

در پاسخ به سؤالی درباره‌ی «توت‌فرنگی» و جزئیات گزارش‌شده‌ی این مقاله، سخنگوی OpenAI در بیانیه‌ای گفت: «ما می‌‎خواهیم مدل‌های هوش مصنوعی مانند ما دنیا را ببینند و درک کنند. تحقیقات مستمر در زمینه‌ی قابلیت‌های هوش مصنوعی یک روش رایج در صنعت است؛ با این باور مشترک که سیستم‌های هوش مصنوعی در طول زمان در زمینه‌ی استدلال بهبود خواهند یافت.»