تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاست
لینک : econews.ir/5x3717792
شناسه : 3717792
تاریخ :
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: وقت مجلس و دولت صرف چالش‌های بی‌حاصل نشود اقتصاد ایران: عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اصل تعامل میان قوا بسیار مهم و ضروری است و ما نباید وقت گران‌بهای مجلس و دولت را صرف چالش‌های بی‌حاصل کنیم.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، علاءالدین بروجردی با تاکید بر لزوم همکاری میان دولت و مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: با وجود اینکه مجلس وظایف مهمی مانند تقنین و نظارت بر اجرای قوانین را بر عهده دارد، اما تعامل میان قوه مقننه و قوه مجریه یک اصل مهم است.

وی با بیان اینکه تعامل قوای سه‌گانه یک ضرورت مهم برای تحقق منافع ملی نظام است، گفت: اصل تعامل میان قوا یک اصل مهم و ضروری است و ما نباید وقت گران‌بهای مجلس و دولت را صرف چالش‌های بی‌حاصل کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: البته یک نکته مهم در اینجا آن است که طرفین یعنی دولت و مجلس باید قواعد بازی را رعایت کنند، به این معنا که انتخاب وزرا بسیار مهم است و باید منطبق با معیارهایی باشد که مقام معظم رهبری بر آن تاکید فرمودند.

بروجردی توضیح داد: فرمایشات مقام معظم رهبری برای ما فصل‌الخطاب است، بر این اساس افرادی باید به عنوان گزینه‌های پیشنهادی وزارتخانه‌ها به مجلس شورای اسلامی معرفی شوند که در وهله اول معتقد به مبانی انقلاب اسلامی باشند و از سوی دیگر افرادی پرکار و فعال باشند. همچنین خوب است که از جوانان هم در دولت چهاردهم بهره گرفته شود.

وی ادامه داد: اگر گزینه‌های احتمالی دولت چهاردهم این ویژگی‌ها را داشته باشند، قطعاً به نفع ملت، دولت و نظام است. با توجه به وقفه‌ای که در این مدت یعنی از زمان شهادت آیت الله رئیسی و چند تن از همراهانش به وجود آمده است، باید به سرعت بتوانیم ریل‌گذاری لازم را در دولت جدید انجام دهیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اصل تعامل سازنده و منطقی دولت و مجلس بسیار مهم و ضروری است، اظهار کرد: نکته مهم دیگر آن است که آقای پزشکیان از درون خانواده مجلس به دولت رفته و از آنجایی که چند دوره نماینده مجلس بوده است، مجلس شورای اسلامی را بسیار خوب می‌شناسد. از سوی دیگر وی معتقد به اصل مشورت و نظر کارشناسی و تخصصی است و به همین دلیل حتماً برای انتخاب وزرای خود با کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی مشورت خواهد کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در واکنش به ادعای برخی از افراد مبنی بر اینکه دولت چهاردهم چالش سختی در جلسات رأی اعتماد با مجلس دوازدهم خواهد داشت، گفت: بسیاری از گمانه‌زنی‌هایی که این روزها در این مورد مطرح می‌شود، منطبق با واقعیت نیست و محقق نخواهد شد. ان‌شاءالله ما شاهد یک کار روان در شکل‌گیری دولت خواهیم بود و تعامل و همکاری خوب بین مجلس و دولت را شاهد خواهیم بود.