تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد
لینک : econews.ir/5x3703836
شناسه : 3703836
تاریخ :
پورمحمدی در مناظره: بورس دماسنج اقتصاد است و باید به آن توجه شود اقتصاد ایران: نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: بورس دماسنج اقتصاد است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،حجت الاسلام پورمحمدی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: با توجه به نظرسنجی صدا و سیما دغدغه اصلی مردم اقتصاد است. باید روی رشد اقتصاد تمرکز ویژه کنیم. من چهار برنامه با اولویت ارائه خواهم کرد. اساس آن این است زیر ساخت رشد اقتصاد و پیشرفت تولید است.

وی افزود: رشد اقتصادی به طور مشخص یک علامت و یک شاخص دارد که بازار سرمایه و بورس شاخص رشد اقتصادی جدید و مدرن است و علامت و کاملاً دماسنج هر اقتصادی است.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: در انتهای دولت دوازدهم بورس رشد پیدا کرد، دچار حباب شد و بسیار مردم اشتیاق پیدا کردند و فرو ریخت و ضرر شد. در دولت سیزدهم متاسفانه بورس قفل کرد. در گذشته عملیات معاملات بورس و گردش مالی به ۲۸ هزار همت رسید من دیروز چک کردم ۳۳۵۵ است. در گذشته ۴ میلیون فعال بورسی داشتیم و الان زیر ۲۰۰ هزار نفر است.

وی افزود: نکته دوم از ویژگی بازار بورس عدم دخالت دولت است. امروز ۶۰ بازار بورس در دست دولت است. هنوز انتشار آزاد اطلاعات بورس کامل نیست و حضور شبه دولتی‌ها و دولتی‌ها امکان رقابت را گرفته است. نکته بعدی تعارض منافع است. در شورای بورس، بانک مرکزی، وزیر اقتصاد و هم وزیر صمت حضور دارند که خیلی از این‌ها با هم تعارض دارد. تعارض منافع ثبات بازار ایجاد نمی‌کند.

پورمحمدی گفت: کاهش اختلاف ارز نیمایی نیز مهم است که سوء استفاده ایجاد کرده است ما به طور مشخص وظیفه داریم پایه‌های تولید را و موانع برطرف کنیم و به مردم عزیز عرض می‌کنم، اگر می‌خواهید بفهمید اقتصاد چطور است به بورس نگاه کنید هر علامت دیگر غیر تخصصی، غیر کارشناسی و شعار است.

وی افزود: تلاش من در دولت آینده بورس شاخص روشن شفاف و گزارش با برنامه و آینده‌دار اقتصاد ایران باشد. فکر می‌کنم حداکثر ظرف یک سال ما جهش کلی و تراز کاملاً مثبت به بازار سرمایه و بورس اعطا خواهیم کرد.

در حال تکمیل…