او همچنین علیرغم اهمیت این موضوع، رسالت اصلی فعالیت میز ملی گردشگری روستایی را توجه به توانمندیها و ظرفیتهای متنوع روستاهای گردشگری کشور و تبدیل آنها به مقاصد گردشگری عنوان کرد در حالی که کمترین آسیب محیطزیستی، اجتماعی و فرهنگی را به همراه داشته باشند.
شالبافیان در ادامه با اشاره به اینکه روستاهای کشورمان از ظرفیتهای متعددی برخوردار هستند اما هنوز به جاذبه تبدیل نشده و تجاریسازی نشدهاند، موضوع توجه به تأمین نیازهای سختافزاری از جمله زیرساختها و نرمافزاری شامل محصولسازی، محتواسازی در فضای مجازی و نیز تبدیل به مقاصد جدید را مطرح کرد.
معاون گردشگری همچنین یکی از ویژگیهای تبدیل شدن به محصول گردشگری را در معرض دید قرار گرفتن عنوان کرد. از این رو دلیل معرفی ظرفیتهای روستا در فضای مجازی منطبق با شاخصهای بینالمللی سازمان گردشگری ملل متحد UN_Tourism میتواند گامی مهم به سوی ایجاد رقابت برای محتواسازی روستاهای کشور و تبدیل آنها به مقاصد محصول محور و برندینگ به شمار آید.
شالبافیان فرصت گردهمایی جمع حاضر در میز گردشگری روستایی را امکانی ویژه برای آگاهی از روند انتخاب روستاهای جهانی، تبادل تجربیات و نحوه توجه به نقاط قوت روستاها عنوان کرد.