تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استانها
لینک : econews.ir/5x3685869
شناسه : 3685869
تاریخ :
استاندار یزد عنوان کرد: اختصاص ۶۰۰ میلیارد ریال برای طراحی موزه بزرگ یزد اقتصاد ایران: یزد- استاندار یزد موزه‌ را رسانه بزرگ و صادق و روایتگر پیشینه‌، اصالت‌ و هویت‌ کشور دانست و گفت: در سفرهای استانی شهید جمهور به استان، ۶۰۰ میلیارد ریال به طراحی موزه بزرگ استان اختصاص یافت.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،  مهران فاطمی در نشست مشترک فعالان حوزه میراث فرهنگی و موزه داران استان با استاندار با قدردانی از فعالین حوزه میراث فرهنگی و موزه‌داران به عنوان میراث‌داران بخشی از هویت، تاریخ، تمدن و اصالت‌های ایرانیان اظهار کرد: موزه‌ها یک رسانه بزرگ و صادق و روایتگر پیشینه‌، اصالت‌ها و هویت‌های ایران هستند.

وی در ادامه با اشاره به جذابیت اقتصادی موزه‌ها، گفت: مجموعه اشیای داخل موزه‌ها، اسناد خطی و سایر اسناد تاریخی، گنجینه ارزشمندی همراه با ظرفیت جریان‌سازی فرهنگی و فعالیت‌های اقتصادی محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه کارگزاران و مسئولان کشور باید اهمیت بیشتری برای موزه‌ها قائل شوند، تصریح کرد: متأسفانه موزه‌ها حتی در سازمان میراث فرهنگی نیز بخش مظلوم و مغفول هستند به‌طوری که کمترین اعتبارات و توجهات مربوط به این بخش است.

فاطمی در ادامه با اشاره به اختصاص ۶۰ میلیارد تومان جهت طراحی موزه بزرگ یزد در سفرهای استانی رئیس جمهور به استان، گفت: سازمان میراث فرهنگی با هماهنگی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان میزان اعتبارات استانی لازم برای بخش موزه‌ها را برآورد کرده تا در بودجه سال ۱۴۰۳ مدنظر قرار گیرد.

استاندار یزد ادامه داد: همچنین در راستای انجام حمایت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، یکی از صنایع به عنوان معین و پشتیبان موزه‌های هر شهرستان مشخص شود.

وی با تاکید بر لزوم تشکیل «انجمن موزه‌داران استان» عنوان کرد: این انجمن می‌تواند به عنوان یک تشکل غیردولتی، حمایتگر و مطالبه‌گر در حوزه موزه‌ها مسائل این حوزه را با هم‌افزایی و تشکیل جلسات شهرستانی پیگیری کند.

فاطمی مسئله «بازدید از موزه‌ها» را بسیار مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: به منظور تأثیرگذاری بر جوانان، دانشگاه‌ها، مدارس و حتی ادارات می‌توانند در قالب طرح «راهیان پیشرفت» از باغ موزه دفاع مقدس بازدید کنند.

وی با تاکید بر لزوم ترویج جذابیت‌ها و روایتگری اصالت‌ها و هویت‌های موجود در موزه‌ها یادآور شد: قرارگیری برنامه «بازدید از موزه‌» در سبد خانوارها نیازمند تغییر فرهنگ و تبلیغات بوده که این مهم بخشی از مأموریت انجمن موزه‌داران، دستگاه‌های فرهنگی، شهرداری و صدا و سیما است.

استاندار یزد در پایان بر ضرورت تولید محتوا، ایجاد جذابیت، فرهنگ‌سازی و اطلاع رسانی برای توسعه موزه‌ها تاکید کرد و گفت: مجموعه استان، تسهیلگری و ایجاد شرایط لازم برای تحقق این اهداف توسط فعالین این حوزه را در دستور کار قرار خواهد داد.‌