پروفایل جانبی و نمای عقب ایکس ۵۵ فیس لیفت نیز مانند نمای جلو، متناسب با سایر اعضای بزرگتر خانواده تیگو طراحی شدهاند. نوار کرومی پایین ورودی هوا که پیش از این کوتاهتر بود، حالا تا بخش عقب خودرو کشیده شده است. این تغییر به همراه استفاده از رنگ مشکی در ستونهای خودرو، باعث ایجاد جلوه سقف شناور میشودِ؛ همانند آنچه در تیگو ۷ شاهد هستیم. ضمنا اگرچه رینگهای ۱۷ اینچی دو-رنگ پنج پره، کمی کوچک به نظر میرسند، اما در واقع با لاستیکهایی به سایز ۲۱۵/۶۰ عرضه میشوند.
به نظر میرسد بیشترین تغییر در نمای عقب تیگو ۴ صورت گرفته است که ظاهری بسیار مدرنتر به واسطه چراغ LED سراسری با آرایه نوری خاص و لوگو تایپ چری پیدا کرده است. همچنین، شبرنگهای عمودی در لبههای سپر، بازتابدهنده فرم چراغهای روشنایی روز LED جلو هستند.
فضای داخلی تیگو ۴ پیش از فیسلیفت، یکی از نقاط قوت خودروهای این کلاس قیمتی بود، اما حالا با الهام از سایر شاسیبلندهای چری، مدرنتر شده و از دو نمایشگر به هم پیوسته بهره میبرد. در قسمت پایینتر، ردیف دکمههای پیانویی و پنل کنترل تهویه مطبوع با پوشش مشکی براق حفظ شدهاند، اما دریچههای هوا اکنون پهنتر از قبل به نظر میآیند. سیستم تعویض دندهی الکترونیکی، امکان استفاده از یک دستهی دندهی کوچک و فضایی جادار در زیر کنسول وسط را فراهم کرده است.
مشخصات فنی X۵۵ پرو جدید
ام وی ام ایکس۵۵ پرو فیس لیفت از یک موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ چهار سیلندر با قدرت ۱۴۷ اسب بخار و گشتاور ۲۱۰ نیوتن متر در محدودهی ۱۷۵۰ تا ۴۵۰۰ دور بر دقیقه بهره میبرد. این خروجی کمی پایینتر از موتور ۱.۵ لیتری توربو تیگو ۷ پرو با قدرت ۱۵۶ اسب بخار و گشتاور ۲۳۰ نیوتن متر است. همچنین یک موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی به عنوان پیشرانه پایه برای تیگو ۴ جدید در نظر گرفته شده که در برخی بازارها با گیربکس دستی نیز قابل سفارش خواهد بود. بعید است که این نسخه به بازار ایران راه پیدا کند.
قیمت و زمان عرضه ام وی ام X۵۵ پرو نیوفیس در ایران
هنوز اطلاعات دقیقی در مورد قیمت و زمان عرضه این کراس اوور جدید برای بازار ایران به گوش نرسیده است اما حدس میزنیم که قیمت این مدل نسبت به نسخه قبلی حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد گرانتر باشد. همچنین اگر مدیران خودرو قصد عرضه ایکس۵۵ پرو نیوفیس را داشته باشد، احتمالا طی چند ماه آینده شاهد رونمایی رسمی از این خودرو در بازار کشورمان خواهیم بود.