وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی فضای نمایشگاه قرآن را زنده توصیف کرد و افزود: در گفتوگوهایی که با بازدیدکنندگان داریم، مردم تقاضا دارند فضای نمایشگاه توسعه پیدا کند که امیدواریم در سالهای بعد و دورههای بعد نمایشگاه قرآن از نظر وسعت و مدت برگزاری گسترش یابد.
وی بیان کرد: هر چقدر در نمایشگاه قرآن برای کودکان و نوجوانان هزینه کنیم، سرمایه گذاری فرهنگی است، به زودی دستاوردهای آن را در قالب محصولاتی که تولید خواهد شد خواهیم دید، بیش از ٢ میلیون نفر پویانمایی فرهنگی مذهبی (بچه زرنگ) را تماشا کردند که بیش از ٧٠ میلیارد تومان فروش داشته است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: میزان استقبال از نمایشگاه قرآن امسال بسیار بالا بود، پویش «حافظشو» ابتکار این دوره نمایشگاه بود که با استقبال مواجه شد. به طوری که طبق آخرین آمار در پویش «حافظشو» بالای میلیون نفر شرکت کننده ثبت شده است، برای کودکان و نوجوانانی که در سامانه قرآنی ثبت نام کردند تا زمان نمایشگاه دوره بعد برنامههای متنوعی داریم.
وی گفت: اتفاق ویژه نمایشگاه امسال بخش غزه بود، مقاومت مردم غزه با تکیه و توسل به قرآن در برابر حملات وحشیانه رژیم صهیونسیتی مثال زدنی است. انعکاس مظلومیت و مقامت در نمایشگاه قرآن مدنظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود.
محمدمهدی اسماعیلی به ویژه برنامههای جانبی نمایشگاه قرآن کریم اشاره کرد و افزود: گفتوگوهای تهران پیرامون موضوع قرآن کریم برگزار شد و از کشورهای اسلامی در این گفت و گو ها حضور داشتند که فضای همدلی با موضوع غزه ایجاد شد.