تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد
لینک : econews.ir/5x3649777
شناسه : 3649777
تاریخ :
رئیس جمهور: ایران آمادگی تبدیل شدن به هاب انرژی را دارد اقتصاد ایران: رئیس‌جمهور گفت:تعریف مسیرهای جدید تجارت گاز طبیعی ضروری است، سیاست‌های نوینی در دستور اعضای این مجمع قرار گیرد تا در راستای افزایش صرفه‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری‌های مشترک شرایط لازم برای انحصارزدایی در فناوری‌های مرتبط با تجارت گاز تسهیل گردد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، سید ابراهیم رئیسی در نشست مجمع سران کشورهای صادرکننده گاز افزود:ایران با اتکا به ذخایر عظیم گاز طبیعی، موقعیت ترانزیتی و فناوری بالای خود قصد دارد با توسعه همکاری‌های ۲ و چندجانبه با همه کشورها در بازار جهانی گاز نقشی متناسب با این ظرفیت‌ها پیدا کند.

وی اظهار داشت:راهبر منطقه‌ای ما افزایش تولید و صادرات گاز طبیعی و دسترسی هرچه بیشتر ملت‌های منطقه به این انرژی پاک و ارزش آفرین است.

رئیس جمهور تصریح کرد:جمهوری اسلامی ایران آمادگی تبدیل شدن به هاب انرژی منطقه و مسیری امن برای توزیع و ترانزیت گاز بین تولیدکنندگان و بازارهای مصرف را دارد.

نظام سلطه از همیشه ضعیف‌تر شده است

رئیسی گفت:نظام سلطه غربی که بر پایه استعمار کشورها شکل گرفت، امروز از همیشه ضعیف‌تر و تهی از معنا شده و بقای خود را بر تداوم رابطه سلطه‌گر و سلطه‌پذیر می‌داند.

رئیس جمهور اظهار داشت:تردیدی نیست که تأسیس رژیم صهیونیستی یک پروژه استعماری بود تا سلطه و نفوذ غرب در منطقه ما حفظ شود و اینکه که برکت مقاومت ملت فلسطین، ستون‌های این پادگان شیشه‌ای فرو ریخته و ضربات ترمیم‌ناپذیری بر پیکره آن وارد شده، بر همگان واجب است که از آن ملت مظلوم و مقتدر به هر شیوه ممکن حمایت کنند.

وی خاطرنشان کرد:جنگ کنونی، رویارویی محور شرارت در برابر محور شرافت است؛ در یک طرف جبهه ارتشی است که منتظر اسلحه و بمب های بیشتر و قوی تر از طرف آمریکایی هاست و از طرف دیگر جبهه، کودکانی هستند که دلتنگ یک لقمه نان شده‌اند.

رئیس جمهور تصریح کرد:کسانی که امروز سکوت می کنند، بدون تردید فردا سیلی سختی خواهند خورد.