پیشخوان خدمات آزمایشگاههای پژوهشگاه نیرو با هدف مدیریت یکپارچه ارتباط با مشتریان، ارائه خدمات برتر آزمایشگاهی و پایش و نظارت بر کیفیت خدمات، طراحی شده است.
از مهمترین فعالیتهای پیشخوان خدمات آزمایشگاهی پژوهشگاه نیرو، ایجاد ساختار متمرکز در امور مربوط به مشتریان و مدیریت بازاریابی برای گسترش خدمات آزمایشگاهی در حوزههای مختلف بهویژه صنعت برق و انرژی و منطبق با استانداردهای ملی و بینالمللی است.
با راهاندازی این پیشخوان، ارائه خدمات آزمایشگاهی و فعالیتها و فرآیندهای مرتبط از جمله پیادهسازی نظام تعرفهگذاری، نظارت و پایش عملکرد آزمایشگاهها، پذیرش نمونه، اعلام هزینه، صدور صورتحساب و ارسال گزارشات آزمون در یک سیستم و نظام مشخص با توجه به اصل تکریم ارباب رجوع انجام میپذیرد.
همچنین کانون ارزیابی شایستگی مدیران صنعت آب و برق که از تیرماه 1402 با مجوز سازمان امور اداری و استخدامی به پژوهشگاه نیرو محول شده و در این مجموعه مستقر است، رسما آغاز به فعالیت کرد.
ارزیابی و طراحی مدلهای ارزیابی و شایستگی، برنامهریزی برای فعالیتهای توسعهای و برگزاری دورههای توسعهای و راهبردی در حوزههای مختلف از جمله ماموریتهای این مرکز است. همچنین، رهبری و تحول سازمانی و برگزاری دورههای مدیریتی اختصاصی بر اساس نظام توسعه صلاحیت حرفهای مدیران وزارت نیرو از دیگر ماموریتهای این مرکز به شمار میآید.