تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد
لینک : econews.ir/5x3640664
شناسه : 3640664
تاریخ :
کارشناس بازارهای مالی عنوان کرد: تثبیتِ مسیر صعودی بورس با مشوق‌های دولت اقتصاد ایران: کارشناس بازار‌های مالی گفت: مشوق‌هایی که دولت برای شرکت‌های بورسی تخصیص داده، محرکی برای خروج بازار از رکود و طی مسیر صعودی است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

 به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، نیما میرزایی  با بیان اینکه با توجه به تحرکات روی تابلو و سابقه ذهنی که از استقبال معامله گران از این موضوع مهم وجود داشته است، افزود: مشوق‌های دولت می‌تواند مسیر صعودی که بازار سرمایه در یکی – دو ماه اخیر طی کرده است را تثبیت کند.

وی تصریح کرد: در نگاه کلی این مشوق ها، حمایت محکمی از بازار سرمایه برای خروج از وضعیت رکود است که می‌تواند باعثِ افزایش ارزشِ بازارِ شرکت‌های ارزشمند بازار سرمایه باشد.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه، یکی از گروه‌های بسیار مهم بازار سرمایه گروه خودرویی است، اضافه کرد: با توجه به اینکه هنوز سه سال از موضوع افزایش سرمایه گروه خودرویی ها، نگذشته است، مشوق‌ها می‌تواند به این گروه به عنوان پیشگامِ بازار، کمک کند و به طبع آن، نشاط ویژه‌ای را هم در ماه‌های پایانی سال در بازار منجر شود.

میرزایی در ادامه گفت: یکی از بهترین و شفاف‌ترین روش ها، عرضه خودرو‌ها در بورس کالا است که می‌تواند بازارِ برد بردی هم برای عرضه کننده ها، هم برای سازمان خصوصی سازی و هم در گام‌های دیگر، برای خود دولت باشد.

این کارشناس بازار‌های مالی در خصوص عرضه املاک سازمان خصوصی سازی در بورس کالا نیز خاطر نشان کرد: املاک مازاد یا املاکی که تصمیم گیری شده است که در این بازار به فروش برسد، می‌تواند بازارِ ملک را با تزریق نقدینگی از رکود خارج کند.

میرزایی عنوان کرد: عرضه املاک برای فعالین و سرمایه گذاران در بازار سرمایه نیز می‌تواند فرصت خوبی باشد، مشروط بر اینکه قیمت ها، قیمت‌های جذاب و نحوه پرداخت نیز به شکلی باشد که بتواند منافع سرمایه گذاران را تأمین کند.