ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان
در این جلسه با دستور معاون اول رییس جمهور به رییس سازمان برنامه و بودجه مقرر شد بودجه قابل توجهی برای احداث این پل در سال 1403 در نظر گرفته شود تا یکی از کلان پروژههای ملی و آرزوی دیرینه ساکنان جزیره قشم به سرانجام برسد.
اجرای عملیات عمرانی احداث پل خلیج فارس به عنوان یکی از چهار رکن طرح شبکه جامع ارتباطی خلیج فارس با محوریت و اتکا بر چهار پروژه، بندر، پل، جاده و ریل، مسیر جدیدی را از قشم در تماس و ارتباط کریدورهای تجاری منطقه و اتصال به شبکه راه های کشور ایجاد می کند.
مکان احداث این پل از محدوده بندر لافت در جزیره قشم تا بندر پُهل در سرزمین اصلی است و طول کل پل 3430 متر است که 2500 آن بر روی دریا قرار دارد و سازه کابلی با دهانه های 360 متر در وسط دریا و عرض مفید عرشه حدود 32 متر از دیگر ویژگی های این پروژه است.
راه اندازی پل خلیج فارس باعث کاهش هزینههای حمل و نقل حداقل به میزان 30 درصد، کاهش زمان سیر کالا به میزان 40 درصد، کاهش قیمت تمام شده کالا و خدمات به دلیل وجود شبکه حمل و نقل ریلی و جادهای می شود.
با اجرای این پروژه بندر کاوه با 92 کیلومتر بزرگراه و همچنین86 کیلومتر راهآهن به خطوط سراسری کشوری متصل شده و رینگ حمل و نقلی جزیره کامل خواهد شد.