تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاست
لینک : econews.ir/5x3638664
شناسه : 3638664
تاریخ :
بیانیه پایانی نشست سه جانبه سران در عقبه اردن؛ لزوم فشار بین المللی برای توقف جنایات صهیونیست‌ها اقتصاد ایران: پادشاه اردن و رئیس جمهور مصر و رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز چهارشنبه بر ضرورت ادامه فشار‌ها برای توقف تجاوزات نظامی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و حمایت از شهروندان غیرنظامی بی گناه تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، پادشاه اردن و رئیس جمهور مصر و رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز چهارشنبه بر ضرورت ادامه فشار‌ها برای توقف تجاوزات نظامی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و حمایت از شهروندان غیرنظامی بی گناه تاکید کردند. 

بیانیه نشست سه جانبه سران مصر، اردن و فلسطین به شرح ذیل است:
پادشاه اردن و رئیس جمهور مصر و رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز چهارشنبه بر ضرورت ادامه فشار‌ها برای توقف تجاوزات نظامی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و حمایت از شهروندان غیرنظامی بی گناه تاکید کردند.

در این بیانیه آمده است ما با هرگونه طرح و نقشه اسرائیلی برای کوچاندن فلسطینیان ساکن کرانه باختری رود اردن و نوار غزه مقابله می‌کنیم و جامعه بین المللی نیز باید آن را محکوم و با این طرح مقابله کند.

بر اساس این بیانیه، در اجلاس عقبه بر مخالفت کامل با همه تلاش‌ها برای از بین بردن موضوع فلسطین و ایجاد فاصله بین غزه و کرانه باختری که امتداد یک کشور واحد فلسطینی هستند تاکید شد.

سران کشور‌های مصر و اردن و فلسطین در خصوص برخی تلاش‌ها برای اشغال مجدد بخش‌هایی از غزه با ایجاد مناطق امن در آن هشدار دادند و تاکید کردند باید اجازه داده شود فلسطینیان آواره فلسطینی به خانه و کاشانه شان بازگردند. همچنین در این اجلاس بر ضرورت تضمین تامین امنیت ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه به طور دایمی و کافی با هدف کاهش درد و رنج ساکنان غزه تاکید شد.

در این بیانیه آمده است حوادث کرانه باختری رود اردن و اقدامات خصمانه شهرک نشینان صهیونیست و افراطی در حق ملت فلسطین و هتک حرمت مقدسات مسلمانان و مسیحیان در قدس چه بسا منجر به خارج شدن کنترل اوضاع از دست همه و منفجر شدن اوضاع در منطقه شود.

بر اساس این بیانیه، سران مصر، اردن و فلسطین بر ادامه تلاش مشترک و هماهنگی میان کشور‌های عربی و کشور‌های موثر برای ایجاد یک دورنما و افقی روشن با موضوع فلسطین و تحقق صلحی عادلانه و فراگیر بر اساس راه حل تشکیل کشور مستقل فلسطینی و احقاق همه حقوق مشروع و قانونی فلسطینیان از جمله تشکیل کشور در چارچوب مرز‌های سال ۱۹۶۷ به پایتختی شرق قدس تاکید کردند.