تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد
لینک : econews.ir/5x3638637
شناسه : 3638637
تاریخ :
وزارت اقتصاد اعلام کرد؛ دولت اجازه تکرار اتفاقات سال 99 دربورس را نمی دهد اقتصاد ایران: وزارت اقتصاد اعلام کرد: دولت طبق وعده هرگز اجازه تکرار اتفاقات سال ۹۹ را در بورس نخواهد داد و روند فعلی دلیل شکست برنامه های رونق نیست.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، وزارت اقتصاد در واکنش به وضعیت بازار سرمایه و انتقادات نسبت به عدم حمایت دولت، اعلام کرد: دولت در روزهای پر التهاب دو سال گذشته حمایت از بازار سرمایه را رها نکرده هرچند نوسان امری طبیعی و بدیهی محسوب می شود اما بر اساس قولی که به فعالان این بخش داده، هرگز اجازه تکرار اتفاقات سال 99 را در بورس نخواهد داد. اکنون آنچه در حال اتفاق است، بخشی از ذات آن بوده و دلیل بر شکست برنامه ها برای رونق تالار شیشه ای نیست.

با استمرار سیاست مالی و پولی دولت در بودجه سال آینده و حفظ آرامش و ثبات در اقتصاد، سرمایه‌ به جای ورود به بازارهای رقیب به سمت بورس و بخش‌ های مولد حرکت می‌کند.

افزایش سهم دولت در اقتصاد، کاهش سهم بخش خصوصی را به دنبال دارد اما با بودجه انقباضی فضا برای بخش خصوصی و توسعه سرمایه‌گذاری و ورود شرکت‌ها به عرصه اقتصاد باز می‌شود.

دولت همیشه بر اقدامات بنیادی در راستای توسعه و تقویت بورس تاکید داشته و برخی اقدامات طی دو سال گذشته از جمله تدوین آیین‌نامه اجرایی بازار مبادلات شمش طلا در بورس کالا، تدوین دستورالعمل تأمین مالی در زنجیره تأمین به پشتوانه اسناد اعتباری در بورس‎های کالایی، استفاده از ظرفیت صندوق تثبیت بازار سرمایه و تدوین آیین‌نامه‌های مربوطه و اصلاح اساسنامه صندوق،تدوین آیین‌نامه حمایت از تولید دانش‌بنیان، تصویب بسته حمایتی 10 بندی با هدف بهبود ثبات و پیش‌بینی‌پذیری در اقتصاد، تدوین بسته دوم حمایت از سرمایه‌گذاری در بورس، ارتقای ساز و کار تشکیل و پذیرش شرکت پروژه با موضوع فعالیت‌های معدنی (طلا و مس) و اخذ موافقت اصولی دو شرکت از سازمان بورس، اقدامات اجرایی برای طراحی و انتشار گواهی سپرده کالایی بر پایه نفت و میعانات گازی و بر پایه شمش طلا در بورس انرژی و کالا، تسهیل و تشویق ورود شرکت‌ها به بورس در همین راستا انجام شد.

سیاست‌های اقتصادی مبتنی‌ بر ایجاد آرامش و ثبات در بازارها بویژه بازار ارز و بورس است و با استمرار این سیاست‌ها انتظار می رود تسریع در حرکت پول از سایر بازارها به سمت بازار سرمایه مشاهده شود.