تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : جامعه
لینک : econews.ir/5x3636002
شناسه : 3636002
تاریخ :
وجود ۳۱۸۰۰ نوع محصول آرایشی و بهداشتی در ایران اقتصاد ایران: معاون صنایع عمومی وزارت صمت با اشاره به وجود ۳۱ هزار و ۸۰۰ محصول آرایشی و بهداشتی و شوینده در کشور، درباره الزامات فروش اینترنتی این محصولات، توضیح داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

ه گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،  محمدمهدی برادران امروز در حاشیه پنجمین همایش و نمایشگاه فرآورده‌های آرایشی، بهداشتی، شوینده و صنایع وابسته (ایران کازمتیکا) در هتل المپیک تهران در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: برنامه راهبردی صنعت آرایشی، بهداشتی و شوینده امروز در این نمایشگاه رونمایی شد که در این برنامه تلاش می‌کنیم در زمینه رشد تولید و صادرات و افزایش کیفیت، هدف‌گذاری کمی سالانه داشته باشیم.

وی افزود: سال گذشته 15 هزار و 500 شناسه کالای آرایشی و بهداشتی ثبت شده بود اما امروزه تنوع محصولات آرایشی و بهداشتی به 31 هزار و 800 مورد رسیده‌ است که نشانگر افزایش تنوع محصولات آرایشی، بهداشتی و شوینده در سال جاری است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون 32 درصد رشد صادرات محصولات آرایشی و بهداشتی را داشته‌ایم و به عدد 108 میلیون دلار صادرات این محصولات در 9 ماهه سال جاری رسیده‌ایم.

برادران درباره عرضه اینترنتی محصولات آرایشی و بهداشتی بیان کرد: شبکه‌های فروش اینترنتی با رعایت الزامات سازمان غذا و دارو و معاونت توسعه تجارت وزارت صمت، می‌توانند به عنوان شبکه‌های مکمل برای فروش دارو فعالیت کنند مشروط به این که شناسه کالاها را درج و از عرضه کالاها و داروهای قاچاق پرهیز کنند.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت همچنین درباره درج نام‌های انگلیسی روی محصولات آرایشی و بهداشتی و عدم توجه به درج عناوین به زبان فارسی، تصریح کرد: متاسفانه باید این ضعف را بپذیریم که در صنعت و جامعه، نسبت به ادبیات فارسی، کم‌توجه هستیم؛ محصولات آرایشی بهداشتی که عرضه می‌شوند مجوزهای وزارت صمت و وزارت بهداشت را اخذ می کنند و باید نسبت 70 درصد زبان فارسی و 30 درصد زبان‌های خارجی برای مندرجات روی این محصولات، رعایت شود.