تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استانها
لینک : econews.ir/5x3634873
شناسه : 3634873
تاریخ :
با حضور وزیر راه و شهرسازی صورت گرفت؛ افتتاح ۶۶۰۰ واحد مسکن شهری و روستایی اردبیل اقتصاد ایران: وزیر راه و شهرسازی در سفر استانی به اردبیل، ۶ هزار و ۶۰۰ واحد مسکن شهری و روستایی را افتتاح و از شهرک شهید سلیمانی بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، صبح شنبه با سفر یک روزه وزیر راه و شهرسازی به استان اردبیل، 6 هزار و 600 واحد مسکن شهری و روستایی با زیربنای 590 هزار و 860 متر مربع و اعتبار هزینه شده به مبلغ 52 هزار و 711 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در جریان افتتاح این پروژه‌ها، اظهار داشت: وزیر راه و شهرسازی در سفر یک روزه خود در کنار بازدید از طرح‌ها و پروژه‌های در حال احداث نهضت ملی مسکن، در سایت شهرک شهید سلیمانی اردبیل حاضر شده تا این سایت را که بزرگترین مجموعه نهضت ملی مسکن در کشور است، مورد بازدید قرار دهد.

محبوب حیدری تصریح کرد: بزرگترین سایت نهضت ملی مسکن در کشور در 645 هکتار زمین و با هدف ساخت 15 هزار واحد مسکن در حال آماده‌سازی است که با پیشرفت مناسب و در قالب قطعات 15گانه در حال اجراست.

وی گفت: علاوه بر بازدید وزیر از این شهرک بزرگ نهضت ملی مسکن، 360 واحد مسکن شهری در اردبیل در قالب اندیشه 2 و خیابان داروپخش به بهره‌برداری رسید که این واحدها با سازه اسکلت بتنی و به متراژ 90 متر مربع احداث شده که برای هر واحد چهار هزار و 500 میلیون ریال آورده متقاضی و سه هزار و 500 میلیون ریال نیز تسهیلات بانکی پرداخت شده تا این واحدها تحویل متقاضیان شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: علاوه بر این واحدها، در قالب خودمالکی نهضت ملی مسکن و بافت فرسوده 392 واحد و مسکن روستایی نیز پنج هزار و 848 واحد آماده افتتاح شده تا با حضور وزیر راه و شهرسازی این پروژه‌ها تکمیل شده تحویل متقاضیان شود.

حیدری در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در این سفر یک روزه وزیر راه و شهرسازی به همراه معاونان و مدیران شرکت‌های زیرمجموعه راه و شهرسازی در مراسم بهره‌برداری از پایانه مرزی آستارا شرکت کرده و در کمیسیون مشترک ایران و آذربایجان نیز حاضر می‌شوند.

وی اضافه کرد: وزیر راه و شهرسازی در سفر به این استان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل دیدار و در جلسه شورای مسکن که شامگاه امروز برگزار می‌شود، حاضر خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل به راه‌اندازی شبکه رسمی اطلاع‌رسانی نهضت ملی استان اردبیل با عنوان «خدمت ماندگار» نیز اشاره کرد و ادامه داد: این اقدام مناسب در راستای تقویت جهاد تبیین و بحث آگاهی‌بخشی به عموم مردم انجام می‌شود تا در بستر شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های داخلی ارائه خدمات رسانه‌ای وجود داشته باشد.

حیدری بیان کرد: راه‌اندازی شبکه رسمی نهضت ملی مسکن در این استان به متقاضیان این طرح عظیم فرصتی را می‌دهد تا به صورت آنلاین از روند احداث پروژه‌های نهضت ملی مسکن اطلاعات کسب کرده و آگاهی‌بخشی مردم نیز در این حوزه افزایش پیدا می‌کند.