تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3634743
شناسه : 3634743
تاریخ :
رشد ۹ درصدی درآمد شرکت هواوی با وجود تحریم ها اقتصاد ایران: شرکت فناوری هواوی چین انتظار دارد درآمد آن ۹ درصد در ۲۰۲۳ رشد کرده و از از ۷۰۰ میلیارد یوان (۹۸.۵ میلیارد دلار) فراتر رفته باشد.
به گزارش خبرگزاری اقتصادایران  به نقل از رویترز، شرکت فناوری هواوی چین انتظار دارد درآمد آن در 2023 از 700 میلیارد یوان (98.5 میلیارد دلار) فراتر رفته باشد.
این رقم به معنای حدود 9 درصد از رشد سالانه درآمد این شرکت است. هواوی در 2022 حدود 642.3 میلیارد دلار درآمد داشت.
این رشد درآمد حاکی از بهبود شرایط هواوی پس از آغاز تحریم‌های آمریکا از 2019 است. برخی خطوط تجاری شرکت هواوی به خاطر محدود شدن دسترسی آن به فناوری‌های حساس جهانی مانند ریزترشه‌های پیشرفته فلج شده بود.


کن هو، مدیرعامل شرکت هواوی در پیامی به مناسبت سال جدید ضمن تشکر از تمام اعضای این شرکت برای مقابله با چالش‌ها و تسلیم نشدن گفت:«پس از سال‌ها کار سخت توانستیم بر طوفان‌ها پیروز شویم و حالا دوباره به مسیر بازگشته‌ایم».

وی در این پیام تاکید کرد عملکرد بخش تجارت گوشی‌های هوشمند هواوی در 2023 بهتر از حد انتظار بوده است.
هواوی در ماه اوت در اقدامی شگفت‌آور گوشی‌های هوشمند سری متا60 خود را راه‌اندازی کرد که با چیپ‌ست‌های تولید داخل ساخته شده بودند. این رویداد به معنای بازگشت شرکت هواوی به بازار گوشی‌های هوشمند فناوری بالا پس از سال‌ها چالش تحت تحریم‌های آمریکا بود.

صادرات گوشی‌های هوشمند هواوی 83 درصد در ماه اکتبر نسبت به سال قبل افزایش داشت که باعث رشد 11 درصدی بازار گوشی‌های هوشمند چین در همین دوره زمانی شد.

شرکت هواوی امیدوار است بتواند بخش گوشی‌های هوشمند خود را در 2024 بیش از پیش توسعه دهد.