تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگ
لینک : econews.ir/5x3626618
شناسه : 3626618
تاریخ :
آغاز آئین جشن خودکفایی کاغذ کتاب‌های درسی + فیلم اقتصاد ایران: دقایقی قبل آئین جشن خودکفایی در کاغذ کتاب‌های درسی در استان مازندران آغاز شد.
به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،  جشن خودکفایی کاغذ کتاب های درسی صبح امروز جمعه دهم آذرماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مدیران این وزارتخانه و مدیران استان مازندران در کارخانه چوب و کاغذ مازندران در ساری آغاز شد.

امید نیک‌نژاد مدیرعامل کارخانه چوب و کاغذ مازندران در ابتدای مراسم با  اشاره به خودکفا شدن در تولید کاغذ کتاب‌های درسی اظهار داشت: این جشن به مناسبت خودکفایی کامل در تامین نیاز کاغذ کتاب‌های درسی تدارک دیده شده و کارخانه چوب و کاغذ مازندران در سال جاری متعهد شده  50 هزار تن کاغذ چاپ و تحریر مورد نیاز برای کتب درسی را تامین کند.

خودکفایی در تولید کاغذ تحریر مسأله‌ای است که دولت سیزدهم از همان ابتدای فعالیت آن را در دستور کار قرار داد و حالا به گفته وزیر فرهنگ از 5 هزارتن به 80 هزار تن رسیده است.

گفتنی است، کل تولید کاغذ مورد نیاز آموزش و پرورش برای 155 میلیون کتاب درسی به صورت صد درصد داخلی انجام می‌شود که 45 هزارتن برای چاپ کتب درسی و 5 هزارتن برای جلد کتاب است.