تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استانها
لینک : econews.ir/5x3626462
شناسه : 3626462
تاریخ :
سرپرست حوزه نظارت گمرکات مازندران خبر داد؛ صادرات یک میلیون تن کالای غیرنفتی از مازندران اقتصاد ایران: ساری- سرپرست حوزه نظارت گمرکات مازندران از صادرات بیش از یک میلیون تن انواع کالا در هشت ماه گذشته سال جاری از گمرکات استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، امیر جمشیدی افزود: صادرات انواع کالا از گمرکات مازندران در هشت ماهه سال جاری با ۴۳ درصد رشد وزنی به بیش از یک میلیون تن رسید.

وی گفت: طی این مدت ارزش صادرات انواع کالا از گمرکات مازندران بالغ بر ۲۰۵ میلیون و ۸۹۵ هزار دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

سرپرست حوزه نظارت گمرکات مازندران با اشاره به میزان صادرات قطعی بیان داشت: پنج قلم عمده کالاهای صادراتی شامل فرآورده‌های لبنی با ۸۱ میلیون دلار، سیمان با ۲۷ میلیون دلار، مواد پلاستیکی با ۲۳ میلیون دلار، فرآورده‌های خوراکی گوناگون با ۱۱ میلیون دلار و مرکبات با ۸ میلیون دلار بوده‌اند که سهم ۷۳ درصدی از کل صادرات گمرکات مازندران داشته‌اند.

وی همچنین مقاصد عمده کالاهای صادراتی گمرکات مازندران در این مدت را به ۴۵ کشور اعلام کرد و گفت: به ترتیب عراق با ۱۰۱ میلیون دلار، روسیه با ۴۵ میلیون دلار، ترکمنستان با ۱۰ میلیون دلار، قزاقستان با ۹ میلیون دلار و پاکستان با ۷ میلیون دلار پنج کشور عمده طرف مبادله تجاری گمرکات مازندران بوده‌اند.