تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاست
لینک : econews.ir/5x3626401
شناسه : 3626401
تاریخ :
معاون پارلمانی رییس جمهور: زمستان امسال به بهار سیاسی تبدیل می‌شود اقتصاد ایران: یزد- معاون پارلمانی رییس جمهور با اشاره به برگزاری انتخابات در ۱۱ اسفند امسال گفت: با مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، زمستان امسال به بهار سیاسی تبدیل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، سیدمحمد حسینی در جمع اساتید بسیجی دانشگاه‌های استان یزد با اشاره به موضوع غزه اظهار کرد: امروز شاهد یک تفکر و فرهنگ بسیجی در منطقه هستیم و حماس، انصارالله یمن، حزب‌الله لبنان و … همه اینها ناشی از یک فرهنگ بسیجی است.

وی افزود: اتفاقات غزه و عملیات حماس علیه صهیونیست‌ها، تحول و نقطه عطفی در منطقه ایجاد کرده که جهان را تحت تأثیر قرار داده و ما هرچه بیشتر بتوانیم فرهنگ بسیجی را زنده نگه داریم آثار و برکاتش را خواهیم دید.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تصریح کرد: جنگ قوانین خاصی دارد، در جنگ غزه بحث نقض حقوق بشر و حقوق بین‌الملل بشردوستانه مطرح است و صهیونیست‌های غاصب با حملات وحشیانه خود و به شهادت رساندن هزاران زن و کودک حقوق بین‌الملل را نقض کرده و رسوای عالم شده است.

حسینی اظهار کرد: ما در این راستا در جنگ رسانه‌ای موفق بودیم. اخباری که از حماس منتشر شد دنیا را تحت تأثیر خود قرار داد. دنیا تشنه اخبار است و استادان می‌توانند با همفکری و هم اندیشی در این مسأله مؤثر واقع شوند و پاسخگوی ابهامات باشند.

اساتید دانشگاه به واسطه تأثیرگذاری خود در جلب مشارکت مردم در انتخابات مسؤولیت دارند

وی همچنین با اشاره به بحث انتخابات گفت: مشارکت هرچه بیشتر و بهتر مردم مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است و این تکلیف و وظیفه شما استادان است که واقعاً تأثیرگذار هستید و شما استادان می‌توانید پیشگام در این امر باشید.

حسینی با اشاره به اهمیت امیدآفرینی در میان مردم گفت: اگر امید در جامعه باشد و مردم بدانند نمایندگان خدمتگزار مردم هستند و به مشکلاتشان رسیدگی می‌کنند، می‌توانند در مشارکت هر چه بیشتر مردم تأثیرگذار باشد.

وی تاکید کرد: باید روحیه خودباوری و اعتماد به نفس داشته باشیم و کارهای بزرگی که در کشور انجام شده را به درستی به مردم تبیین کنیم.

حسینی تصریح کرد: استادان به واسطه اینکه در رشته‌های مختلف حرفی برای گفتن دارند، در جامعه، گروه مرجع به حساب می‌آیند و تمام دانشجویان، کارکنان و جامعه می‌توانند از دیدگاه‌های آنان استفاده کنند.

همه با هم برای برگزاری انتخابات سالم و امن در راستای منافع کشور

به گفته حسینی، زمان زیادی تا انتخابات باقی نمانده است و می‌طلبد همه ما احساس مسئولیت کنیم تا انتخاباتی رقابتی، سالم و با رعایت امنیت و در راستای منافع کشور داشته باشیم، قطعاً اعضای هیأت علمی به ویژه اعضای هیأت علمی بسیجی که مسائل کشور را رصد می‌کنند و دارای انگیزه هستند می‌توانند اثرگذار باشند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه در مجلس شورای اسلامی یک رأی می‌تواند سرنوشت‌ساز باشد گفت: مجلس شورای اسلامی یک مجلس صوری نیست و مجلسی واقعی است و تأثیر بسزایی در کشور دارند. اگر با دولت اهداف عالی نظام را دنبال کنند می‌توانند کارهای بزرگی انجام دهند.

حسینی اظهار کرد: با توجه به پمپاژ یاس و ناامیدی که در کشور توسط دشمنان نظام انجام می‌شود، اساتید باید وارد کار شوند و راهکار ارائه دهند. ضعف و کاستی وجود دارد که باید برطرف شود. البته در راستای جهت‌گیری کلی و ریل‌گذاری که انجام شده کارها در حال انجام است و تاکنون اقدامات بزرگی انجام شده که برای مردم ملموس نیست.

وی با اشاره به اهمیت بحث شرکت‌های دانش‌بنیان از منظر مقام معظم رهبری گفت: خوشبختانه در این مجلس قانون خوبی برای شرکت‌های دانش‌بنیان تصویب شد و حمایت‌های خوبی در جهت کمی و کیفی صورت گرفت و این امر یک نقطه قوت است و تمام شما دانشگاهیان می‌توانید در این مسیر مؤثر باشید.

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری انتخابات یک سرمایه‌گذاری است. هر رأی مردم در صندوق یک سرمایه برای کشور است. انتخابات از جهات مختلف بسیار برای کشور مهم است و از وجهه بین‌المللی نیز بسیار تأثیرگذار است.