تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : جامعه
لینک : econews.ir/5x3625485
شناسه : 3625485
تاریخ :
مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی: شرکت چینی سرمایه گذار طرح توسعه فرودگاه امام نیست اقتصاد ایران: مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی با اشاره به ظرفیت جاجایی سالانه ۱۱ میلیون نفری این فرودگاه، گفت: از این میزان ۸ میلیون نفر مورد استفاده قرار می‌گیرد.
به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، سعید چلندری با بیان این‌که ظرفیت جابجایی مسافر فرودگاه امام (ره) 11 میلیون نفر در سال است،‌اظهار کرد: از این میزان،‌ 8 میلیون نفر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: سال گذشته حدود 7 میلیون نفر در فرودگاه امام جابجا شدند که پیش‌بینی می‌کنیم امسال این عدد به 8.1 میلیون نفر افزایش یابد.

وی با بیان این‌که در طرح توسعه فاز 2 فرودگاه امام شرکت چینی سرمایه‌گذار نیست و از آنها به‌عنوان پیمانکار استفاده می‌کنیم، افزود: منابع مالی موردنیاز برای اجرا پروژه تماماً از محل منابع داخلی است که دولت و وزارت راه و شهرسازی تأمین کرده است.

مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با تاکید بر این‌که توسعه فرودگاه پروژه بسیار کلانی است و پیمانکار جز و دست دوم نمی‌تواند این کار را انجام دهد، گفت: برای این کار قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء که تجربه، پتانسیل و دانش خاصی دارد با شرکت چینی جونیت شد. در نهایت همزمان با سفر معاون اول ریاست جمهوری به همراه فرمانده قرارگاه به چین سفر و قرارداد را امضا کردیم. 

چلندری با بیان این‌که دیروز (شنبه) قرارداد ابلاغ شد، اضافه کرد: ماشین آلات و تجهیزات مشغول کار هستند.

به گزارش خبرنگارما، مدیرعامل شهر فرودگاهی امام پیش‌تر از تامین منابع مالی اجرای طرح توسعه این فرودگاه با استفاده از تهاتر نفت خبر داده بود.