تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد
لینک : econews.ir/5x3625380
شناسه : 3625380
تاریخ :
به منظور تسویه بدهی به توانیر صورت گرفت؛ ارسال لایحه انتشار اوراق مالی 30هزار میلیاردی به مجلس اقتصاد ایران: دولت جهت تأمین منابع مالی شرکت‌های صنعت برق از طریق تسویه بخشی از بدهی به توانیر با انتشار ۳۰ هزار میلیارد تومان اوراق مالی، لایحه دو فوریتی به مجلس ارسال کرد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، دولت جهت تأمین منابع مالی شرکت‌های صنعت برق از طریق تسویه بخشی از بدهی به توانیر با انتشار ۳۰ هزار میلیارد تومان انواع اوراق مالی اسلامی، لایحه دو فوریتی را به مجلس ارسال کرد.

بر اساس این گزارش به منظور پیش بینی حکم تکمیلی لازم در قانون بودجه سال ۱۴۰۲ جهت تامین منابع مالی شرکت‌های حوزه صنعت برق از طریق تسویه بخشی از بدهی دولت به شرکت توانیر بابت ما به تفاوت قیمت تمام شده و تکلیفی فروش برق، لایحه الحاق یک بند به تبصره ۵ ماده واحده قانون بودجه برای انجام تشریفات قانونی مربوط ارائه می‌شود.

برای تسویه بخشی از بدهی دولت به شرکت توانیر بابت ما با تفاوت قیمت تمام شده و تکلیفی فروش برق، موضوع ماده ۶ قانون حمایت از صنعت برق، دولت موظف است مبلغ ۳۰ هزار میلیارد تومان انواع اوراق مالی اسلامی از جمله اسناد خزانه را با حفظ قدرت خرید در مقاطع زمانی مشخص منتشر و با تایید وزیر نیرو به طلبکاران صنعت برق واگذار کند. مبلغ اسمی اوراق منتشره پس از کسر حفظ قدرت خرید حسب مورد از بدهی دولت به شرکت توانیر بابت مابتفاوت قیمت تمام شده و تکلیفی فروش برق کسر می‌شود.