تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سلامت
لینک : econews.ir/5x3625256
شناسه : 3625256
تاریخ :
توزیع هشت میلیون قوطی شیرخشک در داروخانه‌ها اقتصاد ایران: رئیس سازمان غذا و دارو گفت: بیش از هشت میلیون شیر خشک معمولی (رگولار) تولید داخل و وارداتی در داروخانه‌ها توزیع شده و کمبودی نداریم.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، سید حیدر محمدی  افزود: ­میانگین توزیع شیرخشک معمولی هر سال پنج میلیون قوطی در ماه بود، اما در شهریور ماه سالجاری به دلیل عدم تامین به موقع منابع مالی و بروز مشکلات در تامین مواد اولیه به تولید چهار میلیون و ۳۰۰ قوطی کاهش یافت.

وی تصریح کرد: تولید کنندگان شیرخشک اکنون سه شیفت کار می‌کنند و میزان تولید بیش از پنج میلیون در ماه رسیده و پنج درصد ذخیره استراتژیک داشتیم، ولی به دلیل تقاضای زیاد در بازار ذخایر را آزاد کردیم و آبان ماه بیش از هشت میلیون قوطی شیرخشک در داروخانه‌ها توزیع شد.

هیچ شیرخشکی جمع آوری نشده

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه هیچ شیرخشکی در بازار جمع آوری نشده است، تصریح کرد: همه شیرخشک‌های داخلی استاندارد‌های لازم و مورد تایید را دارند و شیرخشک‌های وارداتی نیز توسط آزمایشگاه‌های سازمان غذا و دارو مراحل نظارت و بررسی را طی کرده و سپس عرضه می‌شوند.

محمدی تصریح کرد: در حال حاضر شیرخشک به میزان لازم در همه استان‌ها از جمله سیستان و بلوچستان توزیع شده و روند واردات علاوه بر تولید داخلی نیز همچنان وجود دارد.