تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : جامعه
لینک : econews.ir/5x3492641
شناسه : 3492641
تاریخ :
گرانی ۲۹ درصدی محصولات ایران خودرو و سایپا منجر به تغییر بیمه بدنه خواهد شد اقتصاد ایران: قائم مقام بیمه مرکزی، گفت: گرانی حدود ۲۹ درصدی محصولات ایران خودرو و سایپا بر نرخ بیمه شخص ثالث بی تاثیر بوده اما منجر به افزایش بیمه بدنه خواهد شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

 به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، مجید مشعلچی فیروزآبادی گفت: گرانی حدود 29 درصدی محصولات ایران خودرو و سایپا و به تبع آن افزایش قیمت محصولات بر تعرفخ بیمه شخص ثالث بی تاثیر بوده اما بر قیمت بیمه بدنه خودروها موثر بوده و باعث افزایش قیمت‌ها می‌شود. البته بیمه بدنه مانند بیمه شخص ثالث، اجباری نبوده و نرخ مشخص و ثابتی ندارد.

وی چند روز پیش هم گفته بود: طبق قانون هر خودرو بیش از ۶۰۰ میلیون تومانی، غیرمتعارف است. بیمه مرکزی ایران دو سال پیش برای حل این مشکل لایحه اصلاح ماده ۸ قانون را به مجلس ارائه داد اما تاکنون بلاتکلیف مانده و با قیمت های فعلی خودرو، انتظار می رود در اسرع وقت نسبت به تصویب و ابلاغ اصلاحیه اقدام شود.

براساس این گزارش، طبق دستورالعمل نحوه محاسبه خسارت موضوع تبصره‌های ۳ و ۴ ماده ۸ قانون بیمه اجباری خسارات وارده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه توسط شورای عالی بیمه ( مصوب شهریور ۹۸) و در اجرای ماده ۱۷ قانون تاسیس بیمه مرکزی و بیمه‌گری ایران در صورت تصادف خودرو نامتعارف (با قیمت زیاد – در سال ۹۹ معادل بیش از ۲۲۰ میلیون تومان) شرکت‌های بیمه خسارتی در حد یک خودرو متعارف و معمولی را پرداخت می کنند.