تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استانها
لینک : econews.ir/5x3445000
شناسه : 3445000
تاریخ :
اختصاصی اکونیوز؛ صادرات 3 برابری صنایع دستی مس به روسیه اقتصاد ایران: اصفهان- استان اصفهان به لحاظ دارا بودن کار گاه های صنایع دستی این بار صادرات فرهنگ و هنر خود را با صنایع مس به رخ مردم روسیه کشیده است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،استان اصفهان به داشتن مکان های تاریخی و باستانی خود بازار های زیادی را به تولید صنایع دستی و تاریخی همسو با فرهنگ و هنر اصیل ایرانی ایجاد کرده و در زمینه های مختلفی هنر نصف جهان را به مردم دنیا نشان میدهد.

هنر استان اصفهان را خیلی ها با صنایع خاتم، مینا کاری،سفالگری، کاشی سنتی و مس میشناسند که این بار با نگاه ویژه به صنایع مس می خواهیم به نقش مبادلاتی این هنر اصفهانی در بازار کشور روسیه اشاره کنیم.


ایجاد بیش از 40 فروشگاه صنایع مس اصفهان در شهر های روسیه

محمد امیری فرد دبیر بازرگانی اتحادیه صنایع دستی استان اصفهان به اکونیوز گفت: با تلاش های سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان برای ارتقای سطح کیفیت و تولیدات صنایع دستی استان اصفهان به ویژه صنایع مس در سال 96 طرح ایجاد روابط و اشنایی با هنر نصف جهان با سازمان گردشگری کشور روسیه برقرار شد که به نتایج خوبی رسید.
وی افزود: با استقبال مطلوب سازمان گردشگری کشور روسیه از صنایع مس استان اصفهان مجوز ایجاد بیش از 40 فروشگاه کوچک و بزرگ فروش محصولات صنایع دستی مس اصفهان در سال 98 کلید خورد که هم اکنون هم این طرح با استقبال خوبی از طرف مردم روسیه مواجه شده است.

دبیر بازرگانی اتحادیه صنایع دستی استان اصفهان تاکید کرد:ایجاد چنین فروشگاه هایی می تواند علاوه بر جنبه مثبت درامد زایی اقتصادی ،فرصتی برای اشنایی ویژه مردم دنیا با هنر و صنایع دستی کشورمان باشد.


امیری فرد گفت: چنین طرح هایی از قبل در حوزه های فرش و قالی اصفهان در کشور های عراق،چین و تایلند اجرایی شده منتها به دلیل کمبود گرانی مواد اولیه فرش و نوسانات منفی بازار های اقتصادی قاعدتا نمی توان انتظار توسعه ای بیشتری از این طرح ها داشت ، اما نکته مهم در استفاده از طرح صنایع دستی مس ان است که استان اصفهان با داشتن بیشترین ذخایر مس کشور کمبودی در این زمینه و مواد اولیه دیگر این صنعت نخواهد داشت و تنها مسئله مهم این حوزه بحث فروش آن است

وی ادامه داد: فروشگاه های صنایع دستی مس اصفهان در حال حاضر در 2 شهر مسکو و سمپترزبورگ وجود دارد که در انحصار شهروندان ایرانی ساکن روسیه اداره میشود.


رشد 3 برابری صادرات صنایع دستی مس اصفهان به روسیه


علیرضا شیردل رئیس اتحادیه صنایع دستی استان اصفهان نیز در این رابطه به اکونیوز گفت:: طبق اماری که از گمرک اصفهان در سال جاری دریافت کردیم صادرت صنایع مس استان اصفهان به کشور روسیه 3 برابر رشد داشته است.

وی افزود: استقبال زیاد مردم روسیه از صنایع مس دلیل اصلی این رشد بی سابقه است که طبعا نتایج مطلوب برای اشتغال زایی بیشتر این حوزه برای استان در اینده نزدیک خواهد داشت.
رئیس اتحادیه صنایع دستی استان اصفهان اضافه کرد: بعد از شروع ویروس کرونا و محدود شدن سفرهای خارجی به استان و رکود بی سابقه در صنایع دستی طرح انتقال فروش این محصولات به کشور های خارجی یک استراتژی فوق العاده بود.
گزارش از: عیسی صادقی