تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگ
لینک : econews.ir/5x3376915
شناسه : 3376915
تاریخ :
وزیر ارشاد: سینمای ایران پس از انقلاب حیات تازه‌ای را تجربه کرد اقتصاد ایران: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه خوشبخانه سینمای ایران پس از انقلاب اسلامی حیات تازه‌ای را تجربه کرده و با تکیه بر سخت کوشی و خلاقیت‌های هنرمندان با ورود خود در عرصه‌ها و تجلی‌گاه‌های جهانی افق‌های تازه‌ای را تجربه کرده و افتخارات امیدبخشی را از آن خود ساخته است، گفت: ویژه برنامه مهر سینمای ایران فرصت مناسبی است تا استعدادهای جوان در سراسر کشور شناسایی و مورد حمایت دستگاه فرهنگی کشور قرار بگیرند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، در مراسمی با حضور هنرمندان و علاقمندان به هنر از جمال شورجه کارگردان و فیلمنامه نویس شهیر زنجانی تجلیل شد.
در ابتدای این مراسم امرالله حسنی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، به قرائت پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جمهوری اسلامی ایران به این مراسم پرداخت.
در این پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه سینما به منزله آن جام جهان بینی است که با شفافیت و صراحت حقایق معنوی و ارزش‌های والای الهی و انسانی را می‌تواند در پیش تماشاگران به عرصه ظهور برساند، آورده است: سینما به دلیل جاذبه پرتوان و پر قدرت آحاد مردم و طبقات مختلف اجتماعی را مجذوب و مضامین عمیق ملی و عمومی بر پرده نقره‌ای می‌پردازد.
محمد مهدی اسماعیلی با بیان اینکه ارتباطات نوین می‌تواند با آگاهی، پیوند و همدلی‌های فرهنگی و دستاوردهای معنوی منجر شود و سینما این فرصت را برای ما مهیا می‌کند که آثار ارزشمند، حقایق و ارزش‌های خود را به جهانیان معرفی نماییم، ادامه می‌دهد: صنعت تصویر در هماوردی تصویرها می‌تواند گفتمان انقلاب اسلامی و هویت ملی دینی مردم ایران را به زبان هنر جلوه گر کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با شاره به اینکه امروز سینماگران متعهد ما با توجه به پیشینه غنی فرهنگی کشور جایگاه ارزنده خود را در نقش آفرینی در میانه این میدان خطیر بازیافتند، آورده است: بی‌تردید حضور و ورود جوانان خلاق و باانگیزه به این عرصه تاثیرگذاری آن را سرعت بخشیده و موجب شتاب بیشتر آن خواهد شد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه سینمای ایران پس از انقلاب اسلامی حیات تازه‌ای را تجربه کرده و با تکیه بر سخت کوشی و خلاقیت‌های هنرمندان با ورود خود در عرصه‌ها و تجلی‌گاه‌های جهانی افق‌های تازه‌ای را تجربه کرده و افتخارات امیدبخشی را از آن خود ساخته است، ادامه داده است: ویژه برنامه مهر سینمای ایران فرصت مناسبی است تا استعدادهای جوان در سراسر کشور شناسایی و مورد حمایت دستگاه فرهنگی کشور قرار بگیرند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه اهمیت موضوع عدالت فرهنگی در دولت انقلابی و مردمی بر کسی پوشیده نیست و مهر سینما در این میان مجالی برای عدالت گستری فراهم آورده تا با توزیع فرصت‌ها نزد جوانان و پیشکسوتان، کمتر شناخته شده نقش خود را در باز آفرینی فرهنگی ایرانی اسلامی بهتر از پیش ایفا کنند، آورده است: این مهم جز فعالیت جهادی انقلابی میسر نخواهد شد و خداوند متعال برای تمامی دست اندرکاران، مدیران و هنرمندان گرامی که سرمایه‌های اصلی کشور عزیز ما ایران اسلامی هستند موفقیت خواستار هستم.

اسماعیلی در پایان پیام خود آورده است: از سازمان امور سینمایی، سمعی و بصری به پاس تلاش‌های بی‌وقفه خود برای تعالی و رونق بخشیدن به سینما و توجه ویژه به هنرمندان شریف و محبوب استان‌ها از رهگذر برگزاری این رویداد مهم سپاسگزارم و همگان را به پاسداشت هنر و منزلت این هنر دعوت می‌کنم.

گفتنی است، گفتنی است، جمال شورجه کارگردان و نویسنده در کارنامه کاری ۱۶ اثر در حوزه دفاع مقدس دارد.

سی و سه روز، وعده دیدار، باشگاه سری، خلبان، دایره سرخ، عبور از خط سرخ، حماسه مجنون، لبه تیغ، عملیات کرکوک، شب دهم و روزنه از ساخته‌های سینمایی جمال شورجه است.

روایت انقلاب، شب چراغ، پرونده‌های مجهول و پرده عشق مجموعه تلویزیونی از ساخته‌های تلویزیونی جمال شورجه در سال‌های فعالیت هنری خو است.

همچنین در این برنامه از برگزیدگان ویژه برنامه مهر سینمای ایران در استان زنجان تقدیر به عمل آمد.