تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگ
لینک : econews.ir/5x3374804
شناسه : 3374804
تاریخ :
۵۰ هنرمند و ۳ فیلم سینمایی ایران به تاجیکستان رفتند اقتصاد ایران: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هفته فرهنگی ایران را در تاجیکستان افتتاح کرد، ۵۰ هنرمند ایرانی و سه فیلم سینمایی به این رویداد اعزام شده‌اند.
به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، محمدمهدی اسماعیلی بامداد امروز دوشنبه 9 آبان‌ماه 1401 وارد دوشنبه پایتخت تاجیکستان شد تا هفته فرهنگی ایران را در آنجا افتتاح کند.

هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران از 8 تا 15 آبان ماه با حضور بیش از 50 هنرمند عرصه‌های مختلف فرهنگی و هنری در شهرهای دوشنبه، خجند و باختر تاجیکستان برگزار می‌شود.

همزمان با برگزاری هفته فرهنگی ایران در تاجیکستان، هفته فیلم ایران نیز در این کشور با نمایش فیلم‌های  پسران دریا، رمانتیسم عماد و طوبا و همچنین تختی برگزار می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با خانم زلفیه دولت‌زاده همتای تاجیکستانی در محل کتابخانه ملی پایتخت این کشور از رونمایی آثار مکتوب شعرای تاجیکی که کتابهایشان در تهران به چاپ رسیده، خبر داد.

برپایی هفته فیلم ایران، رونمایی از 24 اثر خوشنویسی با عنوان "چراغ دوستگانی" استاد کاوه تیموری،  شعرخوانی شاعران و ادیبان، شاهنامه‌خوانی و نقالی، هنرنمایی پهلوانان زورخانه‌ای، اجرای موسیقی و هنرنمایی هنرمندان تجسمی و صنایع دستی بخشی از برنامه‌های هنرمندان ایرانی در قالب این هفته فرهنگی خواهد بود.

اسماعیلی همچنین از وزیر فرهنگ تاجیکستان دعوت کرد تا در ویژه برنامه‌های نوروز به عنوان یک میراث تاریخی شرکت کند.