تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگ
لینک : econews.ir/5x3367768
شناسه : 3367768
تاریخ :
سرمایه‌گذاری ۱۳۰۰ میلیاردی برای ساخت هتل اقتصاد ایران: خرم‌آباد- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از سرمایه‌گذاری هزار و ۳۰۰ میلیارد تومانی برای ساخت هتل و واحدهای گردشگری در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران عطا حسن پور با اشاره به اینکه در حال حاضر ۷۰ واحد گردشگری در لرستان در دست اجرا و احداث است اظهار داشت: این واحدهای گردشگری شامل هتل، متل، هتل آپارتمان، اقامتگاه سنتی، بوم گردی و… هستند.

وی عنوان کرد: اگر این ۷۰ واحد گردشگری که حدود هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان حجم سرمایه گذاری آنها است در استان احداث شوند، هزار و ۵۰۶ تخت به مجموع تخت‌های استان اضافه خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان افزود: با احداث این تعداد تخت، بیش از سه هزار تخت می‌توانیم در واحدهای گردشگری لرستان داشته باشیم.

حسن پور در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در سفر رئیس جمهور به استان لرستان بحثی به نام تبصره ۱۸ ماده یک مطرح شد عنوان کرد: در این راستا اعتبارات خیلی خوبی برای تقویت سرمایه گذاری در این استان در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: در این راستا ۷۱ میلیارد تومان به سرمایه گذارانی که در زمینه گردشگری فعالیت دارند، پرداخت شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان با تاکید بر اینکه با اختصاص این اعتبار حدود پنج هتل در استان در حال ساخت است تصریح کرد: همچنین از این طریق تسهیلات صنایع دستی به روستاییان استان پرداخت شد.

حسن پور با اشاره به اینکه خوشبختانه بانک‌ها در این زمینه خیلی خوب پای کار آمدند افزود: این تسهیلات در کمترین زمان ممکن به متقاضیان پرداخت شد.

وی تصریح کرد: پرداخت این تسهیلات در ادامه کار طرح‌های راکد در استان مؤثر بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان بیان داشت: برخی از این طرح‌ها تا چند ماه آینده در بروجرد به بهره برداری خواهند رسید.