تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : پتروشیمی خراسان
لینک : econews.ir/5x3367345
شناسه : 3367345
تاریخ :
کلنگ زنی توسعه پتروشیمی خراسان در سال جاری اقتصاد ایران: بجنورد_ نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دستور رئیس‌جمهور مبنی بر اجرای توسعه پتروشیمی خراسان گفت: کلنگ زنی این طرح در سال ۱۴۰۱ انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،  سید محمد پاکمهر پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی که در سالن اجتماعات بانک ملی بجنورد برگزار شد، با اشاره به لزوم عزم همگانی برای رفع مشکلات راه‌ها و جاده‌های کشور اظهار کرد: وضعیت راه‌های روستایی و آزادراه‌ها در کشور و به خصوص استان خراسان شمالی وضعیت ایده آلی ندارد و باید در این حوزه شاخص‌های توسعه استان ارتقا پیدا کند.

وی با تاکید بر ایجاد تحول در حوزه زیرساخت‌های جاده‌ای در استان افزود: کاهش اعتبارات باعث ایجاد رکود در پیشرفت حوزه راهداری و جاده‌ها شده است که مجلس در این مسیر تمهیداتی را اندیشیده است.

نماینده مردم بجنورد، جاجرم، گرمه، مانه و سملقان و رازوجرگلان با اشاره به مصوبه مجلس در راستای اعطای قیر رایگان اظهار کرد: بخش بسیار مهمی از این اعتبارات در حوزه بنیاد مسکن، طرح‌های هادی روستایی و نوسازی مدارس قابلیت استفاده دارد.

وی تخصیص ۹ هزار میلیارد تن قیر رایگان را انقلابی در حوزه طرح‌های هادی روستایی استان دانست و گفت: اعتبارات محرومیت زدایی از محل تبصره ۴ نیز اتفاق بزرگی را رقم خواهد زد.

پاکمهر با تاکید بر اینکه اجرای مصوبات سفر رئیس جمهور و دولت به خراسان شمالی باعث اتفاقات مثبتی در استان خواهد شد، ادامه داد: راه‌ها به عنوان محورهای توسعه و ارتباطات باید در این اعتبارات مورد توجه باشد تا استان را به شاخص‌های میانگین کشوری برساند و باعث شکل‌گیری گسترده مهاجرت معکوس به روستاها شود.

وی همچنین به آخرین وضعیت برخی از پروژه‌های عمرانی استان نیز اشاره کرد و گفت: عملیات عمرانی تکمیل احداث سد بش قارداش بجنورد مجدداً آغاز شده و طی سال آینده نیز با ظرفیت ۵۰ درصد آبگیری آن انجام می‌شود.

نایب رئیس فراکسیون محرومیت زدایی و گروه‌های جهادی مجلس ادامه داد: احداث جاده گمرک پرسه سو در فرآیند اخذ ماده کمیسیون ماده ۲۳ قرار داد تا با اجرای آن تحولات مثبتی را در منطقه و برای ارتقا شاخص‌های مرزی استان شاهد باشیم.

وی در انتها با اشاره به تأکیدات رئیس جمهور مبنی بر اجرای پروژه‌های توسعه‌ای پتروشیمی و نیز تغییر فاز استفاده از پساب این مجموعه صنعتی خاطرنشان کرد: این دو دستور رئیس جمهور در حال پیگیری است و توسعه فاز ۲ پتروشیمی تا پیش از سال آینده کلنگ زنی و عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود و انتقال آب‌های شمال استان نیز در حال پیگیری است.