تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاست
لینک : econews.ir/5x3312298
شناسه : 3312298
تاریخ :
وزیر امور خارجه: سیاست تحریم‌های غرب شکست خورده است اقتصاد ایران: حسين امير عبداللهيان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در کنفرانس مشترک خبری با وزیر خارجه مالی گفت: سیاست تحریم‌های دیوانه وار غرب شکست خورده است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،  وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در کنفرانس مشترک خبری با وزیر خارجه مالی گفت: سیاست تحریم‌های دیوانه وار غرب شکست خورده است.
امیرعبداللهیان تاکید کرد: در کمیسیون مشترک اخیر توافق کردیم در موضوعات متنوعی همکاری‌های دو کشور را ارتقا دهیم از جمله موضوعات دفاعی برای انتقال تجربه مبارزه با تروریسم و آموزش عالی و تحقیقات علمی، صنعت و موضوعات زیرساختی و..
دکتر امیر عبداللهیان گفت: از نظر ما تلاش‌های دولت و مردم مالی برای حفظ استقلال و اتخاذ رویکرد مستقل از نفوذ و دخالت دیگران مورد تحسین است.
وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: سخت گیری‌ها در حق مردم و دولت کنونی مالی ناشی از تلاش این کشور برای اتخاذ سیاست مستقلانه و متوازن در روابط با همه کشورهاست.
عبدالله دیوپ وزیر خارجه مالی نیز در این کنفرانس خبری گفت: امیدواریم با همکاری‌های جدید راه‌های جدیدی پیش روی ما باز شود و پروژه‌های اولویت دار در مالی به اجرا درآید. نفع ما در این است که با یکدیگر و با احترام متقابل کار کنیم.
وی افزود: در بحث تحریم‌ها ایران مطمئن باشد از حمایت‌های کشور مالی برخوردار است.
عبدالله دیوپ ضمن ابراز خرسندی از حضور آقای دکتر امیر عبداللهیان در کشور مالی، گفت: علاقه‌مندیم با جمهوری اسلامی ایران در صحنه بین‌المللی از جمله در سازمان ملل، جنبش عدم تعهد و گروه ۷۷ به فعالیت مشترک بپردازیم.
وزیر خارجه مالی از واکسن اهدایی برکت در این سفر قدردانی کرد و افزود: این هدیه ساخت ایران است و برای ما حائز اهمیت است.