تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد
لینک : econews.ir/5x3307076
شناسه : 3307076
تاریخ :
تصمیمات ستاد اقتصادی دولت برای بهبود بازارسرمایه اقتصاد ایران: تحولات مربوط به بازار سرمایه در نشست ستاد اقتصادی دولت مورد بررسی قرار گرفت و تصمیماتی برای ثبات‌بخشی و بهبود روند این بازار اتخاذ شد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،نشست ستاد هماهنگی اقتصادی دولت به ریاست آقای رئیسی برگزار شد و در این نشست، گزارشی از آخرین وضع بازار سرمایه، تحولات این بازار و نوسانات آن ارائه و دلایل این روند‌ها تشریح شد.

همچنین در ادامه نشست، نتایج مصوبات پیشین ستاد درباره بازار سرمایه و کارهای دستگاه‌های اجرایی در این‌باره، در قالب گزارشی مطرح شد و مورد آسیب‌شناسی قرار گرفت.
 
رئیس جمهور، پس از شنیدن گزارش‌ دستگاه‌های مسئول، بر لزوم حفظ ثبات بازار سرمایه تأکید کرد و گفت: وزارت اقتصاد و سایر دستگاه‌های مسئول در حوزه بازار سرمایه باید به گونه‌ای عمل کنند که این بازار برای فعالان آن پیش‌بینی‌پذیر و با ثبات باشد.
 
 رئیسی، همچنین از اهتمام جدی دولت برای حفاظت از منافع مردم و سهام‌داران در بازار سرمایه خبر داد و با تأکید بر ضرورت شفافیت و ثبات مقررات در این بازار، تصریح کرد: برای تحقق پیش‌بینی‌پذیری بازار سرمایه لازم است مقررات این بازار کاملا شفاف باشد و در عین حال از تغییرات مکرر در مقررات، به‌طور جدی پرهیز شود.
 
در ادامه این نشست، علاوه بر تأکید دوباره بر اجرای مصوبات پیشین ستاد اقتصادی دولت درباره بازار سرمایه، راهکار‌های دیگری برای بهبود روند و ثبات‌بخشی به این بازار مورد بررسی قرار گرفت و به تصویب رسید.