تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد
لینک : econews.ir/5x3302430
شناسه : 3302430
تاریخ :
لزوم تقویت بازار سرمایه برای کمک به اقتصاد کشور اقتصاد ایران: رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر تقویت تولید در کشور گفت: تقویت بازار سرمایه به نرخ رشد واقعی اقتصاد کشور کمک می‌کند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، محمدرضا پور ابراهیمی داورانی، افزود: ابزار‌های مالی دربازار سرمایه و بازار پول باید طوری مدیریت شود تا تصمیمات در یک بازار به بازار دیگر صدمه نزند، آنچه امروز باید مورد توجه باشد تقویت تولید در کشور است.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: حوزه بازار سرمایه می‌تواند عملیات واقعی اقتصاد را پشتیبانی کند، اگر دولت می‌خواهد نرخ رشد واقعی اقتصادی در کشور حاصل شود باید به بازار سرمایه توجه کند.
وی با اشاره به مشارکت جمعیت بیش از ۵۰ میلیونی در بازار سرمایه گفت: جمعیت عظیمی در بازار سرمایه ذی نفع هستند و در هیچ کشوری چنین جمعیتی درگیر بازار سرمایه نیستند و پس از توزیع سهام عدالت شاهد این موضوع بودیم که افراد زیادی درگیر بازار سرمایه شدند لذا هرگونه تصمیمی مانند افزایش نرخ سود سپرده و یا قیمت‌های دستوری حتماً برای بازار سرمایه مخرب است و باید از آن اجتناب شود.
نماینده مردم کرمان در مجلس تاکید کرد: توصیه ما به بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار این است که تصمیماتی بگیرند که خروجی آن تقویت بازار سرمایه باشد و توجه داشته باشیم تقویت بازار سرمایه کمک به مردم نیست کمک به اقتصاد کشور است چرا که هرکسی که پول خود را در این بازار حفظ می‌کند از یک واحد تولید پشتیبانی می‌کند و این واحد تولید برای اقتصاد کشور سود آور خواهد بود.