تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : جامعه
لینک : econews.ir/5x3301081
شناسه : 3301081
تاریخ :
چگونه با حداقل سرمایه بهترین باغ گردو را احداث نماییم؟ اقتصاد ایران: بدون شک خرید نهال گردو یکی بهترین و آسانترین روش‌های درآمدزایی از باغ به حساب میاید. چراکه قیمت نهال گردو بسیار مناسب و مقرون به صرفه است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

اخبار شرکتها-  در کنار آن، درختان گردو به سرعت به بلوغ رسیده و باردهی حداکثری خود را آغاز میکنند. درختان گردو یکی از بهترین و پربارترین ارقام درختان میوه به حساب میایند. که قیمت میوه آنها بسیار بالاتر است. این درختان مقاومت بسیار عالی در برابر بیماری‌ها و آفات از خود نشان میدهند. به این ترتیب احداث باغ گردو بسیار کم هزینه‌تر و مقرون به صرفه‌تر خواهد بود. در این مطلب قصد داریم بدانیم چگونه با حداقل سرمایه؛ بهترین باغ گردو را احداث کنیم. پس با ما همراه باشید.

چرا باید باغ گردو احداث کنیم؟

امروزه اغلب باغداران علاقه دارند تا باغی که تاسیس میکنند با کمترین هزینه بهترین سودآوری را برای ایشان به همراه داشته باشد. به این ترتیب سود حاصله از باغ افزایش یافته و هزینه‌های نگهداری و رسیدگی به باغ کاهش چشمگیری میابد. بهترین انتخاب برای شما احداث باغ گردو است. احداث باغ گردو مزایای بیشماری دارد. از جمله :

قیمت نهال گردو : در بین سایر ارقام نهال میوه؛ قیمت نهال گردو بسیار کمتر و مقرون به صرفه‌تر میباشد. از آنجایی که با توجه به فاصله کاشت درختان گردو؛ در هر هکتار باغ 280 تا 300 اصله نهال مورد نیاز است. این موضوع در ابتدای احداث باغ گردو مورد توجه قرار میگیرد.

سن بلوغ درخت گردو : درخت گردو در 3 تا 5 سالگی به سن بلوغ رسیده و به سرعت محصول‌دهی حداکثری خود را آغاز مینماید. این موضوع نشان میدهد با احداث باغ گردو و تنها با گذشت 3 تا 5 سال؛ سودآوری شما از باغ آغاز خواهد شد.

باردهی درخت گردو : باردهی بالای درخت گردو هرساله سودآوری بسیار عالی را برای شما به ارمغان خواهد داشت. هر هکتار باغ گردو بین 3 تا 16 تن باردهی به همراه خواهد داشت. انواع نهال گردو خوشه ای با باردهی بیش از 10 تن در هکتار پربارترین درختان گردو به حساب میایند.

قیمت بالای میوه گردو : از آنجایی که میوه گردو قیمت بسیار بالایی دارد؛ این موضوع در کنار باردهی بسیار عالی درختان؛ باعث بیشترین بهره وری شما از باغ خواهد شد.

فروش سایر اندام‌های درخت و میوه : جالب است بدانید تنها میوه گردو قابل فروش نیست. بلکه پوسته سبز رنگ میوه؛ برگ؛ شاخه و سایر بافت‌های چوبی نیز در مصارف متعدد دارویی و صنعتی و پتروشیمی و.... مورد استفاده قرار میگیرد. به این ترتیب فروش سایر بخش‌ها نیز درآمدزایی جانبی نیز برای شما به همراه خواهد داشت.

سازگاری درخت گردو با اکثر شرایط آب وهوایی : درخت گردو مخصوص برای هر شرایط آب وهوایی و اقلیمی وجود دارد. که با آگاهی از آن و کاشت در باغ میتوانید بیشترین بهره وری را از باغ داشته باشید. برای مثال نهال گردو سردسیری یکی از بهترین انتخاب‌ها برای کاشت در مناطق با زمستان‌های سرد و بسیار طولانی به حساب میاید.

عمر اقتصادی بالای درخت گردو : عمر اقتصادی درخت گردو بین 70 تا 200 سال است. این یعنی با یکبار خرید نهال گردو کاشت آن در باغ؛ دیگر از خرید مجدد نهال گردو بی نیاز خواهید بود. نهال گردو کانادایی بیشترین عمر اقتصادی (200 سال) را به خود اختصاص داده است.

سازگاری درخت گردو با اکثر شرایط خاکی: اغلب درختان گردو قادرند تا در برابر شرایط سخت و نامناسب خاکی به خوبی مقاومت نموده و رشد نمایند.

تحمل بالای خشکی و رطوبت: رطوبت و یا خشکی زیاد یکی از عوامل مهم در ابتلا به بیماری در درختان و همچنین ضعیف شدن درخت است. درختان گردو در مقایسه با سایر درختان میوه؛ بیشترین تحمل را در برابر خشکی و رطوبت از خود نشان میدهند.

تحمل بالا در برابر بیماری‌ها و آفات : بیماری و آفت مهم ترین دشمنان هر باغی به حساب میایند. حمله بیماری‌ها و آفات میتواند با ضعیف نمودن درختان؛ بستر مناسب برای حمله سایر بیماری و آفات را نیز فراهم سازد. اگرچه روش‌های مقابله و پیشگیری از بیماری‌ها و آفات معرفی شده است. اما حتی در صورت درمان کامل نیز ممکن است درختان باردهی پیشین خود را باز نیابند. خوشبختانه درختان گردو بیشترین مقاومت را در برابر بیماری و آفات از خود نشان میدهند. و تنها با سمپاشی دوره ای سالیانه میتوانید از درختان محافظت نمایید.

خرید عمده نهال گردو شناسنامه دار

چگونه با حداقل سرمایه بهترین باغ گردو را احداث نماییم؟

احداث باغ گردو مراحل متعددی دارد. که در ادامه به آن اشاره خواهیم نمود:

نهالستان تخصصی گردو

نتیجه گیری

احداث باغ گردو به علت درختان قدرتمند و پرباری که دارد؛ بسیار سودآور و مقرون به صرفه است. درختان گردو میوه‌های خوشمزه و گران قیمتی دارند. میوه و برگ و چوب درخت و حتی پوست سبز رنگ روی میوه نیز قابل فروش و تبدیل به درآمد میباشد. شما میتوانید درختان گردو را در هر شهر و باغی کاشته و از سازگاری پذیری و باردهی حداکثری درختان بهره مند شوید. عمر اقتصادی بالای درختان و محصول‌دهی بینظیر؛ سازگاری پذیری با هر منطقه و شهر و مقاومت بالای درختان در برابر رطوبت، خشکی؛ آفات و بیماری‌ها و... از مزایای این درختان به حساب میاید.

نهالستان پالیز با مدیریت جناب آقای سعید قاسمی بزرگترین مرکز فروش نهال گردو در شمال غربی کشورمان است. این نهالستان دارای مجوزهای رسمی از جمله گواهینامه معتبر؛ شناسنامه رسمی و مجوز معتبر از جهاد کشاورزی میباشد.

کارشناسان ما در نهالستان پالیز بهترین نهال گردو اصلاح شده را برای کاشت در کلیه شهرهای کشورمان از جمله شهرهای کوهستانی و سردسیری؛ شهرهای جنوبی و بخش‌های کویری و گرمسیری و حتی مناطق شمالی کشور و مناطقی با رطوبت بالا تولید میکنند.برای دریافت مشاوره رایگان درباره نحوه احداث باغ گردو؛ آبیاری؛ کوددهی؛ سمپاشی و... با مشاوران ما در نهالستان پالیز به صورت آنلاین؛ تلفنی و یا حضوری در ارتباط باشید.

برای خرید نهال گردو و یا کسب اطلاع از قیمت نهال گردو با مشاوران ما در نهالستان پالیز در تماس باشید.

وب سایت : https://paliznahal.ir

شماره تماس: واحد پشتیبانی و فروش نهالستان پالیز  ۰۹۰۲۱۸۳۲۳۹۳ – ۰۹۱۴۱۸۳۲۳۹۳

آدرس دفتر: آذربایجان غربی، میاندوآب، خیابان ۱۷ شهریور، نرسیده به تقاطع خیابان شهدا، شرکت پالیز

آدرس گلخانه: آذربایجان غربی، شهرستان میاندوآب؛ کمربندی شمالی؛ میدان ولایت؛ اتوبان ولایت

این مطلب، یک خبر آگهی بوده وخبرگزاری اقتصادی ایران در محتوای آن هیچ نظری ندارد.