تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : جامعه
لینک : econews.ir/5x3298261
شناسه : 3298261
تاریخ :
مدیرعامل سایپا عنوان کرد: تولید موتور هیبریدی با کمک دانش بنیان‌ها،بزودی اقتصاد ایران: مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا گفت: بالاترین مراکز دانش بنیان، دانشگاه‌های ما هستند و باید هم دانشگاه با مسائل روز صنعت و هم صنعت با مراکز روز دانشگاه‌ها آشنا شود.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،محمدعلی تیموری در مراسم امضای تفاهمنامه سایپا و وزارت علوم برای ساخت موتور هیبریدی افزود: باید با دانشگاه‌ها نشست‌های بیشتری برگزار شود تادانشگاه‌ها از نزدیک مسائل و مشکلات صنعت را ببینند.

مدیرعامل گروه سایپا با بیان اینکه بی کیفیت بودن خودرو از سال گذشته مطرح شد، گفت: اگر دانش بنیانی در بطن کار قرار گیرد و با مشکلات صنعت آشنا شود، می‌تواند به ارتقا کیفیت کمک کند.

وی افزود: ما باید طوری خودرو طراحی کنیم که دانش بنیان‌ها و سرمایه‌ها در یک مسیر حرکت کنند تا تولید اقتصادی داشته باشیم.

تیموری اضافه کرد: زمانی که خط تولید افتتاح می‌شود و زنجیره شکل می‌گیرد، ۳ سال زمان می‌برد تا به تولید اقتصادی برسیم؛ تولید ۲۰۰ تا ۳۰۰ موتور در روز بازده اقتصادی ندارد و باید روزی ۵ هزار موتور تولید کنیم و آن وقت می‌توانیم بگوییم این تولید اقتصادی است.

وی در ادامه گفت: BMV زمانی یک خودرو d لوکس نبود، تصمیم گرفت در بازار خودرو‌های متوسط رو به بالا وارد شود، این را در بازار تعیین کرد و امروز می‌بینیم آخرین سطح فناوری در بی ام و به کار رفته است یعنی بازار بی ام و را به این سمت حرکت داد و خودرو لوکس تولید کرد.

مدیرعامل سایپا با بیان اینکه سیاست گذاری در صنعت خودرو نیز خیلی مهم است، گفت: دولت سیاست گذاری می‌کند تا کشور به سمت تولید خودرو‌های برقی رود، به طور مثال دولت سیاست گذاری کرده ابتدا ۵۰ درصد خودرو هیبریدی و ۵۰ درصد خودرو برقی تولید شود، اما بعد، سیاست را عوض کرد و گفت باید ۱۰۰ درصد خودرو‌ها برقی شود؛ چرا که سیاست گذاری کمک می‌کند به سمت دانش بنیان حرکت کنیم.

به گفته تیموری، ۲۸ درصد خودرو‌های دنیا با استاندارد‌های ۸۵ گانه تولید می‌شوند و خودرو‌های تولیدی ما جزو همین خودروهاست. تولید خودرو‌ها به سمت برق و الکترونیک می‌رود و این آمادگی را داریم در حوزه فنی مهندسی از نیرو‌های دانشگاهی استفاده کنیم، اکنون۵۰ نیرو جذب می‌شوند و هر ۶ ماه یکبار آن‌ها را مورد ارزیابی قرار می‌دهیم.

وی با طرح این سوال که چرا یک دانشگاه باید کارگاه تولیدی راه اندازی کند؟ افزود: این کار اشتباهی است، دانشگاه می‌تواند دانش فنی را بفروشد و ما نیز خریداریم. ضمن اینکه دانشگاه نباید به سمت کارگاه تولیدی برود، نباید از خطوط تولید قدیمی استفاده کند، چرا از خطوط تولید ۳۰ سال پیش استفاده می‌کنیم، این موضوع باید تغییر کند.