تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاست
لینک : econews.ir/5x3289688
شناسه : 3289688
تاریخ :
اطلاع کامل آژانس از اقدامات ایران در مجتمع نطنز اقتصاد ایران: با وجود اینکه ایران تعهدی در ارائه اطلاعات فراپادمانی ندارد اما از آغاز اقدامات عمرانی برای جابجایی فعالیت‌های کارخانه تسای کرج به اطراف سایت نطنز، آژانس را در جریان قرار داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

 به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، بهروز کمالوندی در این خصوص گفت: این جابجایی با هدف افزایش ضریب حفاظت از تاسیسات صلح‌آمیز هسته‌ای کشورمان صورت گرفته است و با اطلاع آژانس بین‌المللی انرژی اتمی انجام می‌شود.
 کمالوندی خاطرنشان کرد: با توجه به شفافیت کامل اقدامات کشورمان، تردیدی نیست که فضاسازی‌رسانه‌های وابسته به جریان صهیونیستی برای ایجاد ابهام و سوء استفاده‌های سیاسی راه به جایی نخواهد برد.
سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: به‌دنبال عملیات تروریستی سال گذشته علیه مجتمع تولید سانتریفیوژ در کارخانه تسای کرج، تصمیم گرفته شد تدابیر امنیتی به‌ویژه در خصوص تاسیسات حساس تشدید شود و به همین دلیل اماکن تولید سانتریفیوژ با هدف افزایش ضریب حفاظتی و امنیتی آن‌ها افزایش یافته است.
به گفته وی، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در اجرای وظایف صیانتی خود کوتاهی داشته است؛ به‌طوری که حتی در حد محکوم کردن اقدامات تروریستی علیه تاسیسات کشورمان نیز اقدامی انجام نداد.