تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سلامت
لینک : econews.ir/5x3271980
شناسه : 3271980
تاریخ :
عوامل موثر بر ریزش ابرو ها و روش های تقویت آن اقتصاد ایران: بطور کلی صورت هر انسانی، قسمت های مختلفی دارد که ظاهر هر کدام از این قسمت ها در زیبایی نهایی چهره شما تاثیر بسزایی خواهند داشت.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران ، زیبایی برای همه افراد اهمیت زیادی دارد و قطعا یک ظاهر زیبا و آراسته آرزو ی هر خانمی، در هر سن و سالی می باشد. اگر کسی مدعی است که زیبایی چهره برای او اهمیتی ندارد، شاید کاملا غیر قابل باور باشد. بدترین عارضه و یا شاید بزرگ ترین دغدغه ای که یک خانم می تواند از آن شاکی باشد، ریزش ابرو هاست. ریزش ابرو طی سال های گذشته جز شایع ترین مشکلات خانم ها شده و نه تنها این عارضه خانم ها را درگیر کرده است، بلکه حتی آقایان هم درگیر چنین معضلی شده اند. فراموش نکنید که دلیل ریزش ابروها فقط یک مورد نیست بلکه عوامل متعددی در این زمینه نقش دارند. عواملی از جمله عفونت، اختلالات هورمونی، افزایش سن، بیماری های پوستی، استفاده از تعدادی دارو ها، بیماری های خود ایمنی، تغذیه نامناسب، کمبود مواد مغذی و ویتامین ها، مشکلات تیروئیدی، بیماری قارچی، کم خونی، استفاده بیش از حد از رنگ و مواد آرایشی همگی می توانند جز فاکتور هایی باشند که زیبایی ابرو های شما را به خظر بیندازند. علاوه بر موارد بالا حتی استرس ها نیز می توانند عامل ریزش ابروهای شما محسوب شوند که یکی از معایب چنین مشکلاتی قطعا غیر قابل تحمل بودن آن است. در ادامه ارتباط هر یک از این عوامل را با ریزش ابرو  بیشتر بررسی میکنیم:

بیماری های خود ایمنی

بیماری های خودایمنی در واقع یکی از مهم ترین علت هایی است که فرد را دچار عارضه ریزش ابرو می کند. معنای بیماری خودایمنی این است که طی این بیماری، بدن به طور اشتباه به سلول های خودی حمله می کند وآنها را مورد آسیب قرار می دهد. اگر قرار باشد یک بیماری خود ایمنی را برایتان مثال بزنم که در این بیماری، مو های ابرو مورد حمله قرار می گیرد و فولیکول های مو دچار آسیب می شوند و در نهایت ریزش صورت می گیرد، به بیماری آلوپسیا می توان اشاره کرد. بیماری پسوریا نیز یکی دیگر از بیماری خودایمنی شناخته شده، که در این نوع بیماری فولیکول های مو مورد هدف قرار میگیرند و رشد موهای ابرو کاملا متوقف خواهد شد.

اختلال در عملکرد غده تیروئید

غده تیروئید یک غده ای است که در بدن شما وظیفه اصلی که بر عهده دارد، تنظیم سوخت و ساز و متابولیسم بدن است، علاوه بر آن غده تیروئید به واسطه هورمون هایی که آزاد میکند میتواند نقش مهمی در رشد موها داشته باشد. بنابراین اگر فعالیت غده تیروئید دچار اختلال شود و شما مبتلا به کم کاری تیروئید شوید، اولین خطری که شما را تهدید میکند ریزش مقدار زیادی از موهای شما بوده،  بخصوص ریزش موهای ابرو.    

 

افزایش سن

یکی دیگر از عواملی که مسبب ریزش موهای سر، موهای ابرو و حتی مژه های ما میشود، افزایش سن است. با گذر زمان تولید مو به وسیله فولیکول های مو متوقف خواهد شد و ساقه مو نیز به مراتب نازکتر می شود.

ریزش ابرو ها بوسیله بعضی از دارو ها

تعدادی از داروها هستند که مانع از رشد موهای قسمت های مختلف بدن شما میشوند. از جمله این دارو ها عبارتند از داروی اسیترتین، ناپروکسن، متفورمین، سولینداک، داروی والپروئیک اسید، و داروهای استفاده شده در شیمی درمانی. این دارو ها عارضه ای که دارند، ریزش مو سر و ابرو های شما است.

کمبود مواد مغذی

شاید تا به امروز به ضرورت استفاده از مکمل ها و مواد های مغذی، برای سلامت بدن و مو و زیبایی خود پی نبرده باشید. جالب است که بدانید این مواد مغذی ها نقش مهمی در رشد موهای سر و ابرو های شما خواهند داشت. بنابراین کمبود هر کدام از آنها می تواند مشکلاتی نظیر ریزش ابرو برای شما به دنبال داشته باشد. فراموش نکنید که کمبود ویتامین آ، آهن، ویتامین سی، اسید های چرب امگا3 همگی میتوانند به نحوی بر ریزش مو اثر بگذارند.

دلایل ریزش مو ابرو

همانطور که در بالا اشاره کردیم، ریزش ابرو دلایل زیادی دارد که هر کدام از این  دلایل به نوبه خود می تواند ریزش ابروهای شما را بدنبال داشته باشد. در این قسمت سایر دلایل ایجاد کننده ریزش ابرو را با یکدیگر بررسی میکنیم:

*ریزش ابرو به دلیل اگزما

اگزما در واقع یک نوع التهاب پوستی میباشد، که طی این اختلال مشکلاتی نظیر خارش، قرمزی، و حتی سوزش به سراغ شما میاید.وقتی سیستم ایمنی بیش از حد برانگیخته و تحریک شود این بیماری فعال میشود و نکته قابل ذکر این است که فولیکول های مو داخل پوست قرار گرفته اند، پس با فعال شدن اگزما اولین اختلالی که شما را تهدید میکند رشد مو ها بوده و در نتیجه ریزش ابرو برای شما رخ میدهد.

نشانه های ریزش شدید ابرو

شاید تصور این که دچار ریزش ابرو شوید شما را بشدت بهم بریزد، ریزش ابرو درواقع یک عارضه ای مشابه با ریزش مو است. موهای ابرو مانند موهای قسمت های مختلف بدن ممکن است دچار ریزش شود و یک روز متوجه شوید که ابرو هایتان هر روز کم پشت تر و نازک تر میشود، و یا شاید جز آن دسته از افرادی باشید که یک قسمت هایی از ابروهای خود را از دست داده اید که این عارضه های ناخوشایند در هر جنسیتی چه زن و چه مرد ممکن است رخ بدهد، و فقط مختص خانم ها نیست. حتی ممکن است فقط یک طرف از ابروهای شما دچار ریزش شود و یا در بدترین حالت ممکن هر دو طرف ابروهای شما درگیر شده باشد. ریزش ابرو با نشانه هایی نظیر خارش، نازک شدن مو ی ابرو، خشکی پوست، کم پشت شدن موهای بدن، خودش را نشان میدهد. خیالتان را راحت کنم که ریزش ابرو مسئله ای نگران کننده و غیر قابل جبران نیست، پس نگران نباشید.

  روش های درمان خانگی برای درمان ریزش ابرو

 همانطور که مطلع هستید، ابروها نقش بسیار مهمی در زیبایی چهره شما دارند. به دلایل متفاوتی که در بالا ذکر شد ممکن است ابروهای شما دچار ریزش شوند، توصیه میکنم برای پیشگیری از ریزش ابروهای خود میتوانید از روش های خانگی استفاده کنید اما در طی استفاده از روش های خانگی باید بیاد داشته باشید که این روش ها دائمی نیستند و ممکن است اگر علت اصلی این ریزش ها مشخص نشود و یا این که فرد سبک زندگی و تغذیه خود را تغییر ندهد، پس از مدتی مجددا دچار ریزش ابرو شوید، پس فراموش نکنید که این روش ها تضمینی نیستند و تا زمانی که علت اصلی ریزش ابرو مشخص نشود عملا فایده آنچنانی ندارد. علاوه بر نکات بالا لازم به ذکر است بدانید که برای درمان خانگی ریزش ابرو باید صبور باشید و تصور این که بلافاصله بعد از استفاده از این ترکیبات، ابروهای شما به حالت قبل باز میگردد کاملا اشتباه است. در ادامه به ترکیبات مفیدی که میتوانند در رشد موهای ابرو شما نقش داشته باشند، اشاره خواهیم کرد:

* درمان خانگی ریزش ابرو به کمک پیاز

میدانیم که پیاز کلا مزیت زیادی دارد، به طور مثال مصرف پیاز برای تقویت سیستم ایمنی، درمان عفونت ها، سلامت قلب و غیره همگی میتواند مفید باشد. علاوه بر فواید گفته شده، پیاز حتی میتواند تارهای ابرو شما را مورد هدف خود قرار دهد و به ضخیم شدن آنها کمک کند و به طرز شگفت انگیزی ابروهای شما پرپشت و ضخیم خواهد شد. فقط کافی است روزانه، ابروهای خود را به مقداری آب پیاز آغشته کنید و معجزه آن را ببینید.

* روغن نارگیل و درمان ریزش ابرو

اگر دنبال راهی برای افزایش رشد مو های ابرو خود هستید بهتر است از نارگیل استفاده کنید. روغن نارگیل توانایی مبارزه با ریزش ابرو را دارد و این امکان را برای شما مهیا میکند تا احساس شیرین داشتن ابروهایی پرپشت و بلند را برای بار دیگر تجربه کنید. برای بهره بردن از فواید روغن نارگیل تنها باید روغن را بر روی خطوط موهای ابرو ی خود اعمال کنید و کمی ماساژ دهید زیرا به واسطه این ماساژ، روغن در موهای شما نفوذ خواهد کرد و شما را حیرت زده میکند.  

* درمان خانگی ریزش ابرو به کمک روغن زیتون

قطعا تا به امروز از خواص روغن زیتون اخباری را شنیدید، روغن زیتون در کنار فوایدی که در زمینه سلامتی و بهبود عملکرد دستگاه گوارش دارد، میتواند حتی به رشد ابروهای شما نیز کمک کند. استفاده از روغن زیتون برای پرپشت کردن ابروها کار بسیار ساده و راحتی است، فقط کافی است به کمک گوش پاک کن کمی از روغن را بر روی نقاطی که دچار ریزش و یا کم پشتی شده و فضایی خالی ایجاد کرده است، بمالید. برای این کار بهتر است شب ها قبل از خواب اقدام کنید و صبح هنگام روغن را بشویید.

* درمان ریزش ابرو به کمک روغن کرچک

از فواید روغن کرچک چه میدانید؟ میدانستید که روغن کرچک میتواند ابرو هایی ضخیم تر، زیبا تر، پر پشت تر، و در عین حال کامل تر به شما هدیه دهد؟ روغن کرچک به دلیل داشتن انواع ویتامین ها، پروتئین و حتی اسید های چرب میتواند در درمان چنین عارضه ای مفید باشد و به تغذیه فولیکول های مو کمک کند. برای داشتن ابرو هایی ضخیم و پر پشت توصیه میکنم پنبه کوچکی را به روغن کرچک آغشته کنید، سپس به ابرو های خود بمالید، پس از گذشت نیم ساعت با اب ولرم ابرو خود را تمیز کنید.

* درمان خانگی ریزش ابرو به کمک روغن رزماری

برای درمان ریزش ابرو خود میتوانید از روش های متفاوتی استفاده کنید، روغن رزماری از گذشته به عنوان یک روش درمانی در زمینه ریزش ابرو معرفی شده و با ماساژ دادن ابروها با روغن رزماری به مدت یک ماه میتوانید تاثیر شگفت انگیز این دارو را ببینید.

  روش های درمان کلینیکی برای ریزش ابرو

زمانی که شما با شکایت از ریزش ابرو به پزشک مراجعه میکنید و دنبال بهترین راه حل برای درمان میگردید، پزشک روش های متفاوتی را به شما معرفی خواهد کرد. امروزه بطور کلی به کمک روشهای متفاوتی میشود پرپشت کردن ابرو ها را برگرداند و این نگرانی بزرگ را برای خانم های زیبارو حل کرد. برای این که به بهترین نتیجه مطلوب در استفاده کردن از این روش ها برسید، در قدم اول باید با پزشک خود مشورت کنید و یک کلینیک معتبر انتخاب کنید. در ادامه به اقداماتی که میتوانید برای درمان ریزش ابرو انجام دهید اشاره میکنیم:

* ترمیم و کاشت ابرو با روش اف آی تی

* ترمیم و کاشت ابرو با روش اس یو تی

* ترمیم و کاشت ابرو با روش میکرو فیت

* انجام تاتو ابرو

* انجام فیبروز ابرو

 

فراموش نکنید که هر یک از موارد بالا میتواند معایب و مزایایی داشته باشد، دائمی ترین روشی که میتوانید امروزه برای درمان ریزش ابروهای خود انتخاب کنید، کاشت ابرو است. انجام هاشور و تاتو در گذشته طرفداران زیادی داشت، اما امروز دیگر از آن طرفداران خبری نیست و علت اصلی آن هم روی کار آمدن روش های جدید و متد های به روز تری است که نه تنها معایب روش های هاشور و تاتو را برطرف کرده است، بلکه نسبت به آن روشها، در این متد های جدید به اعماق پوست نفوذ نمیکنند و فقط قادر هستند به سطح پوست تزریق شوند بنابراین به واسطه داشتن این مزیت ها، به ندرت فرد زیبارو شاکی از خونریزی، زخم و درد میشود.  

کاشت ابرو

کاشت ابرو یکی از بهترین، طبیعی ترین و دائمی ترین روشی است که برای افراد متقاضی، که خواهان درمان ریزش ابروهای خود هستند و به کلینیک ها مراجعه میکنند میباشد. شاید تصور خیلی از خانم ها این است که هنوز هاشور و تاتو بهترین راه درمان برای این عارضه محسوب میشوند، زیرا به واسطه آنها میتوانند ابرو های خود را پر و پرپشت جلوه دهند، اما این موضوع برای زمانی بود که هنوز روش های جدید و متد های به روز بوجود نیامده بود. شما با انتخاب کاشت ابرو بهترین جایگزین را برای روش های قبلی مد نظر گرفته اید زیرا ابرو ها نقش مهمی در زیبایی چهره شما خواهند داشت و هرچه این زیبایی بتواند خودش را طبیعی تر نشان دهد، قطعا بهتر است. در فرآیند کاشت ابرو، پزشک از نواحی اطراف سر و یا کناره های گوش کمک میگیرد و این مو ها را در ناحیه ابرو میکارد. کاشت ابرو و مو شباهت های زیادی با دیکدیگر دارند، به طوری که کاشت ابرو را میتوان نوعی کاشت مو در نظر گرفت که تفاوت این کاشت محلی است که مدنظر ما میباشد، یعنی ناحیه ابروها. در روش کاشت ابرو علاوه بر این که مو ها منتقل میشوند، ارگان های کوچکی که تولید کننده مواد مورد نیاز برای رشد تارهای مو ها هستند نیز انتقال داده میشود، به همین دلیل است که کاشت مو یک روش دائمی محسوب میشود و میتواند ابروهایی طبیعی در بهترین حالت ممکن به شما هدیه دهد. کل مراحل کار در این روش به دو الی سه ساعت زمان نیاز دارد. جالب است که اشاره کنم این مو های کاشته شده دقیقا مانند مو های طبیعی قادر به رشد کردن هستند، پس شما بعد از انجام عمل کاشت ابرو نیاز به اصلاح و کوتاهی ابرو دارید.

 

کاشت ابرو اس یو تی

یکی از جدید ترین و بهترین روش های شناخته شده برای کاشت ابرو، روش اس یو تی است. در این روش، ترکیبی از روش های مختلفی بکار برده شده، تا بتواند متقاضی را به بهترین نتجه دلخواه برساند. اگر هنوز مردد هستید که برای انجام کاشت ابرو، از کدام روش و متد استفاده کنید بهتر است شما را با مزایا ی این روش بیشتر آشنا کنیم، طی انجام کاشت ابرو به روش اس یو تی شما کم ترین درد ممکن را احساس میکنید، این در حالی است که حتی کوچک ترین عارضه ای بعد از پیوند برای شما رخ نمیدهد. حق میدهم که شما هم به دنبال روشی باشید که کمترین درد و عارضه را برایتان بدنبال داشته باشد، پس پیشنهاد میکنم که روش اس یو تی یک روش کاملا بی دردسر است که میتواند حاصل آن یک کاشت کاملا طبیعی و ابرو های پرپشت و مناسب باشد. در این روش پزشک مو ها را به کمک دستگاهی به صورت تار تار از بانک مو بر میدارد و در ناحیه های مورد نظر میکارد. جالب است بدانید که عمل کاشت ابرو با روش اس یو تی طی یک مرحله به پایان میرسد و پزشک طی این روش برای کاهش درد، از بی حسی موضعی استفاده میکند. دوره نقاهت این روش بسیار کوتاه بوده بطوری که میشود گفت بعد از این روش  به دوره خاصی برای استراحت و نقاهت نیاز ندارید. البته توجه داشته باشید که بعد از پیوند به روش اس یو تی مو های کاشته شده دچار ریزش میشوند، به مدت زمانی 6 الی 8 ماه نیاز دارید تا این فولیکول های جدید کاشته شده، بتوانند به شکل طبیعی رشد خود را آغاز کنند و بعد از گذراندن این فاصله زمانی، مانند یک ابرو طبیعی میتوانید از خدمات زیبایی بهره ببرید.

 

کاشت ابرو اف یو تی

یکی از روش های قدیمی کاشت ابرو همین اف یو تی است که البته هنوز هم  طرفداران خاص خودش را دارد. روش اف یو تی نیاز به برش و بخیه دارد، بنابراین دوره نقاهت در این پیوند کمی طولانی خواهد بود. پزشک طی این روش مو ها را از ناحیه پشت گوش و یا روی سر بر میدارد که نوع برش ایجاد شده در این عمل، برش نواری است که در ناحیه مد نظر انجام میشود و بعد از این که مو ها برداشت شد، این برش بخیه میخورد. سوزن های مخصوصی که در این روش اف یو تی بکار برده میشود باعث میشود که پزشک تمام تلاش خود را بکار گیرد تا جهت خواب ابرو ها و حتی زاویه رشد مو ها با مو های طبیعی دچار تفاوت نشوند. در عمل کاشت ابرو به روش اف یو تی، مو های کاشته شده مشابه موهای طبیعی هستند و دقیقا مانند آنها رشد میکنند، بنابراین در این روش نیز شما بعد از این که نتایج کاشت تثبیت شد میتوانید خدمات زیبایی را انجام دهید و ابرو های خود را مانند گذشته اصلاح کنید. فراموش نکنید که اگر مدت کمی بعد از کاشت، موهای ابرو شما دچار ریزش شد نگران نشوید، زیرا بعد از مدت زمان کوتاهی، رشد مو ها شروع میشود و به مرور حالت پر پشت و زیبایی به خود میگیرد.

 

عوامل موثر بر هزینه کاشت ابرو

شاید یکی از سوال هایی که ذهنتان را درگیر کرده است این باشد که هزینه کاشت ابرو طبیعی به چه عواملی بستگی دارد؟ کاشت ابرو یکی از روش های زیبایی محسوب میشود که هم برای خانم ها و همینطور برای اقایان انجام میشود و پروسه کاشت برای هر دو جنس یکسان است. اما توجه داشته باشید که میزان هزینه در افراد متفاوت مختلف است و نمیشود یک هزینه ثابتی را در نظر گرفت، بطور مثال عواملی از جمله روش کاشت انتخابی شما، شرایط بیمار، مدت زمانی که برای انجام کاشت طی میشود، نوع کلینیک، دستمزد پزشک همگی بر هزینه پایانی کاشت ابرو شما تاثیر میگذارند. لازم به ذکر است که کاشت ابرو نیاز به یک کلینیک معتبر و پزشک ماهر دارد، زیرا یک عمل کاملا تخصصی بحساب میاید، که یک اشتباه کوچک میتواند عوارض جبران ناپذیری را برای شما بوجود اورد. کلینیک رز به واسطه داشتن با تجربه ترین پزشکان سال ها است که توانسته در زمینه کاشت ابرو و سایر خدمات زیبایی به صورت حرفه ای فعالیت کند و به شما این تضمین داده میشود که کلینیک رز به دلیل مهارت و توانایی کافی میتواند در رساندن شما به نتیجه دلخواه، همراه مناسبی باشد.