تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد
لینک : econews.ir/5x3254580
شناسه : 3254580
تاریخ :
وزیر صمت اعلام کرد: تولید خودروی اقتصادی با قیمت کمتر از ۵ هزار دلار اقتصاد ایران: وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: باید با ایجاد زیرساخت‌های جدید، خودرو‌های اقتصادی کمتر از ۵ یا ۶ هزار دلار حداقل به میزان ۳۰۰ هزار دستگاه تولید شود.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، رضا فاطمی امین درباره تولید خودروی اقتصادی در سال آینده و توانایی مردم برای خرید نوع این خودرو افزود: فردی که در سال ۹۰ حقوق خوبی دریافت می‌کرد می‌توانست با ۴ تا ۵ ماه از حقوق خود خودرو و با ۳۰ تا ۴۰ ماه از حقوق خود مسکن خریداری کند، اما این موضوع در حال حاضر ممکن نیست. خودرو گران شده است، اما حقوق متناسب با آن‌ها رشد نداشته است.
وزیر صمت تصریح کرد: باید در دو مسیر کار را پیش ببریم؛ از یک سو برای کاهش هزینه‌های تولید خودرو تلاش کنیم و از سوی دیگر پلت فرم‌هایی جدید و خودرو‌های اقتصادی کمتر از ۵ یا ۶ هزار دلار حداقل به میزان ۳۰۰ هزار دستگاه تولید شود.
وی ادامه داد: برنامه‌ای برای تولید خودروی اقتصادی داخلی در شهریور ۱۴۰۲ وجود دارد، که البته منتظر نمی‌مانیم و گزینه‌های دیگر را دنبال می‌کنیم.
فاطمی امین همچنین عدم توسعه محصول به ویژه خودروی اقتصادی را یکی از چالش‌های صنعت خودرو برشمرد.
وزیر صمت در ادامه درباره واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا افزود: با واگذاری سهام این دو خودروساز بخش عمده‌ای از مشکلات مربوط به مافیا رفع می‌شود، ارزیابی سهام آغاز شده است و از اوایل سال آینده به صورت بومی در بورس تهران عرضه می‌شود.
عضو کابینه سیزدهم همچنین گفت: به دنبال این هستیم که ۲۵ درصد سهام ایران خودرو و ۴۰ درصد سهام سایپا که خودسهامداری است، واگذار کنیم.