تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استانها
لینک : econews.ir/5x3254222
شناسه : 3254222
تاریخ :
رئیس حوزه هنری مازندران اعلام کرد: ارسال گنجینه هنری مازندران به قزاقستان اقتصاد ایران: ساری- رئیس حوزه هنری مازندران،گفت: برای نخستین بار نمایشگاه آثار هنرمندان حوزه هنری مازندران در قزاقستان برپا شد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، مهدی معصومی صبح امروز در جمع خبرنگاران در ارتباط با برگزاری نمایشگاه آثار هنرمندان مازندرانی که در آکتائو قزاقستان بر پا شده است، اظهار کرد: باید هنر انقلابی کشور را عرضه و آداب و رسوم خودمان را در اقصی نقاط جهان تبلیغ کنیم.

وی با اشاره به توانمندی‌های ذاتی ایرانیان، گفت: قابلیت‌های هنرمندان مازندرانی  را باید در قالب هنری ایرانی به خوبی معرفی کرد.

رئیس حوزه هنری مازندران، خاطر نشان کرد: باید توجه بین‌المللی را به سمت هنر استان مازندران جلب کنیم که تلاش داریم در کنار ارسال آثار، هنر انقلابی و هنرمند انقلابی مورد حمایت قرار گیرد.

وی اضافه کرد: در این نمایشگاه محصولات هنری که معرفی شده قیمت گذاری شده تا هنرمندان هم از این نمایشگاه منتفع شوند.

معصومی ادامه داد: برای ارائه آثار کیفی این نمایشگاه،گنجینه هنری استان مازندران را به قزاقستان ارسال کردیم و این نمایشگاه فردا برپا می‌شود.

وی  اضافه کرد: محصولاتی ارائه شده در این نمایشگاه مربوط به هنرمندان زیر مجموعه حوزه هنری استان است که تلاش شد آثار کار و تلاش مردم استان در قالب آثار هنری معرفی شود.

رئیس حوزه هنری مازندران با اشاره به توانمندی مردم  استان مازندران در تولیدات صنایع دستی، افزود: دو عروسک تولیدی استان مازندران در این نمایشگاه عرضه می‌شود.

وی دیگر آثار ارائه شده در این نمایشگاه را، مربوط به حوزه دفاع مقدس و عاشورایی اعلام کرد و گفت: در اثر استاد گنجوی آثار عاشورایی ارائه شده است.

معصومی یادآور شد: بر اساس برنامه این نمایشگاه قرار است غیر از دانشگاه یوسی‌اف قزاقستان  به مدت حدود یک ماه در چندین شهر قزاقستان برپا شود.

 در ادامه علیرضا پاک‌بین معاون فرهنگی و هنری حوزه هنری مازندران،اظهار کرد: سال‌های سال هنرمندان مازندرانی آرزوی برگزاری نمایشگاه از این دست را داشتند.

وی گفت: آثار صنایع دستی، خوشنویسی، عکس و نگارگری برای نخستین بار در این نمایشگاه ارائه شده است.

پاک‌بین،گفت: در بخش خوشنوسی سعی کردیم که مشخصه‌ای از مازندران و بزرگان و مفاخر این استان ارائه شود و از قابلیت‌های تولیدی هنرمند شهید آوینی هم محصولاتی تولید و در نمایشگاه ارائه شده است.

معاون فرهنگی و هنری حوزه هنری مازندران، گفت: ۷۱ اثر در قالب ۲۰ اثر خوشنویسی و نگارگری، ۲۳ اثر عکس و ۲۸ اثر صنایع دستی در این نمایشگاه ارائه شده است رقم ریالی این آثار ۱۴۳ میلیون تومان توسط هنرمندان قیمت گذاری شده است.

وی با اعلام اینکه  ۴۰ هنرمند آثار خودشان را به این نمایشگاه ارسال کردند، افزود: برای بسته‌بندی و ارسال آثار ۱۵ میلیون تومان هزینه شده است و سفارت بابت برپائی نمایشگاه مبلغی از هنرمندان استان مازندران دریافت نمی‌کند.

به گزارش فارس، پوستر نمایشگاه هم توسط جمال‌الدین رمضانی طراحی شده است.

وی در حاشیه رونمایی از این پوستر، با اعلام اینکه برای طراحی این پوستر حدود دو هفته طول زمان برده است، افزود: سعی کردیم که نگرش بین‌المللی در این کار ارائه شود.

وی با اعلام اینکه فعالیت کارم را خانه گرافیک حوزه شروع کردم، گفت: با حمایت حوزه در جشنواره‌های متعدد بین‌المللی شرکت کردم.