تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : قزاقستان |Kazakhstan
لینک : econews.ir/5x3248956
شناسه : 3248956
تاریخ :
بزرگداشت «روز پرچم ملی» در قرقیزستان +عکس اقتصاد ایران: به مناسبت سی امین سالگرد پرچم جمهوری قرقیزستان مراسمی باشکوه با حضور رئیس جمهور در بیشکک برگزار شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، به مناسبت سی امین سالگرد پرچم جمهوری قرقیزستان با حضور«سادیر جباراف» رئیس جمهور قرقیزستان و روسای ارگان‌های دولتی  مراسمی باشکوه در شهر بیشکک برگزار شد.

ابتدا در جریان اجرای سرود جمهوری قرقیزستان، پرچم ملی این کشور برافراشته شد.

در این مراسم رئیس دولت به مناسبت سی امین سالگرد پذیرش یکی از نمادهای دولتی قرقیزستان سخنرانی کرد.

وی در سخنان خود خاطر نشان کرد که پرچم ملی قرقیزستان "نماد تزلزل ناپذیر بودن دولت" است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه در آینده نزدیک وجهه کشور در عرصه بین المللی به میزان قابل توجهی بهبود خواهد یافت، گفت: مصمم هستم جوانانی را رهبری کنم که با ایده تجلیل از سرزمین مادری خود بسیار فراتر از مرزهای آن، توسعه پتانسیل صنایع مختلف و کمک برای حرکت رو به جلوی اقتصاد آن زندگی می‌‌کنند.

من همچنین می‌خواهم یک قرقیزستان توسعه یافته را ببینم و تمام تلاشم را برای این منظور انجام خواهم داد. من باید وجهه قرقیزستان را در مقابل جامعه جهانی بهبود بخشم و پرچم کشورم را بالا ببرم.

به افتخار این رویداد مهم، راهپیمایی باشکوه نیروهای پادگان بیشکک نیروهای مسلح جمهوری قرقیزستان در میدان «آلا تو» برگزار شد.

در این مراسم نمایندگان سه قوه از جمله «تالانت مامیتاف» رئیس پارلمان ، «عاقل بیک جباراف» نخست وزیر ، «امیل اوسکونبایف» رئیس دادگاه قانون اساسی ، «زامیربک بزاربکوف» رئیس دادگاه عالی و اعضای کابینه حضور داشتند.

همچنین وزرا، روسای ارگان‌های دولتی، نمایندگان پارلمان، نویسندگان نمادهای دولتی قرقیزستان، نمایندگان دستگاه دیپلماسی از جمله سفیر ایران و دیگر شخصیت‌های دولتی حضور داشتند.

لازم به ذکر است که پرچم ملی قرقیزستان در 3 مارس 1992 توسط  پارلمان تایید شده بود.