تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استانها
لینک : econews.ir/5x3245252
شناسه : 3245252
تاریخ :
استاندار کردستان: نظارت دقیق بر قیمت‌ها و کنترل بازار ضروری است اقتصاد ایران: استاندار کردستان گفت: نظارت دقیق بر قیمت کالاها و کنترل بازار در آستانه استقبال از نوروز ضروری است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، اسماعیل زارعی‌کوشا ظهر امروز در بیست و هشتمین جلسه کارگروه تنظیم بازار استان کردستان اظهار داشت: بمنظور بهبود معیشت مردم، حمایت از حقوق مصرف کننده و تولیدکننده نظارت  و کنترل قیمت کالاهای توزیعی در بازار ضروری است.

وی تامین سلامت مردم و امنیت جامعه را دغدغه حاکمیت دانست و گفت: در این راستا و با هدف تامین امنیت جامعه قیمت کالاهای  جامعه  و آنچه با واقعیت تناقض دارد باید بدرستی شناسایی و رصد شود.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه در ۲ سال اخیر نرخ تورم استان بالاتر از میانگین کشوری بوده است تصریح کرد: گرچه در چند ماه گذشته نرخ تورم استان ۶ درصد کاهش داشته است اما این شاخص مطلوب نیست.

وی تاکید کرد: تیم مدیریتی جدید ادارات موظف است آسیب‌شناسی لازم در زمینه مشکلات اقتصادی و تورم استان انجام دهد.

زارعی‌کوشا بر ارایه گزارش‌های تحلیلی و مقایسه وضعیت استان با گذشته  و انسجام و هماهنگی میان ادرات استان در راستای تامین امنیت و آرامش جامعه تاکید کرد.

وی بر تامین میوه باکیفیت، با قیمت مناسب برای شب عید مردم و نیز تقویت تعاونی های روستایی در راستای بهره مندی روستاییان از کالاهای مورد نیاز تاکید کرد.

استاندار کردستان اطلاع‌رسانی رسانه‌های جمعی در راستای ایجاد امنیت جامعه و شفاف‌سازی در جامعه را ضروری برشمرد.

وی همچنین افزود: جهاد کشاورزی باید بر قیمت کالاهای بازار اشرافیت داشته باشد و تنها به آمار و گزارش اکتفا نکند‌.