تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استانها
لینک : econews.ir/5x3225556
شناسه : 3225556
تاریخ :
استاندار سیستان و بلوچستان: بزرگترین ویژگی و ظرفیت سیستان مرز است اقتصاد ایران: زاهدان - استاندار سیستان و بلوچستان‌ گفت: امنیت استان از مسیر توسعه اقتصادی می گذرد و ظرفیت مرز بزرگترین ویژگی برای دستیابی به این مهم است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،  حسین مدرس‌خیابانی در نشست شورای ساماندهی مبادلات مرزی که با حضور کوشش‌تبار معاون اقتصادی وزیر کشور، مسؤولان استانی و مدیران بخش‌های خصوصی عضو کارگروه در سالن اجتماعات استانداری برگزارشد، اظهار داشت: بزرگترین ویژگی و ظرفیت استان سیستان و بلوچستان مرز است به طوری که این استان، تنها استان کشور است که بیشترین مرز خاکی و آبی به طول ۱۶۰۰ کیلومتر با کشورهای همسایه دارد.

وی ادامه داد: توجه و ساماندهی مبادلات تجاری در مرزهای استان سیستان و بلوچستان به معیشت مرزنشینان به عنوان مرزبانان اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی در این خطه از میهن کمک بسزایی خواهد کرد و امنیت پایدار را در جنوب شرق کشور به دنبال دارد.

استاندار سیستان و بلوچستان برخورداری بیشتر مرزنشینان از نعمت مرز و مبادلات مرزی در قالب کوله‌بری تاکید و تصریح کرد: همه دستگاه‌های اجرایی، قضائی، امنیتی و نظامی و انتظامی باید برای انتفاع بیشتر مرزنشینان از ظرفیت مرز تعامل و همکاری بیشتری داشته باشند.